|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Alaptalanok voltak a híresztelések - Konzultáció Szigetszentmiklóson
|
1989. február 9., csütörtök - A lakosság véleményének kikérésével dönti el a Szigetszentmiklósi Tanács, hogy sor kerüljön-e a városon át vezető elavult, keskeny, kanyarokkal telitűzdelt út korszerűsítésére vagy sem. A kérdés azért került most előtérbe, mert a városban lábrakapott híresztelések szerint az útkorszerűsítés egyben az M0-ás autópálya-körgyűrűhöz csatlakozó út része lenne, ami viszont erőteljesen megnövelné a városon átmenő forgalmat, zavarva a helybéliek nyugalmát. A híresztelések azonban alaptalanok - ez derült ki a városi tanács szervezésében csütörtökön megtartott konzultáción, amelyen a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium szakemberein kívül a terület országgyűlési képviselője is részt vett. A tájékoztatón kiderült, hogy az M0-ás autópálya építési tervében eleve szerepel egy, a Szigetszentmiklóst elkerülő terelőút megépítése, éppen a város közlekedésének tehermentesítésére. A terv szerint ezt az útat az M0-ás autópálya megépítésével összhangban alakítják ki a következő tervidőszakban.
A Szigetszentmiklósi tanács, mint bejelentették, február 20-ra lakossági fórumot hív össze, ahol ismerteti az útépítéssel kapcsolatos terveket. (MTI)
1989. február 9., csütörtök 18:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|