|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Bős-Nagymaros - Rudé Právo
|
Láng Judit, az MTI tudósítója jelenti:
Prága, 1989. február 1. szerda (MTI-tud.) - A csehszlovák közvéleményt is foglalkoztatja az a kérdés, hogy megéri-e felépíteni a bős-nagymarosi vízművet, nem haladja-e meg a lehetőségeket a nagyberuházás? A Rudé Právo szerdán ilyen jellegű olvasói levélre válaszolt. A CSKP lapja szerint a vízmű megépítési költségeinél Csehszlovákia és ,,Magyarország reális lehetőségeiből indultak ki,,. Az újság a kilenc ausztriai vízlépcső működésével és másik kettőnek most folyó építésével érvel. A Rudé Právo a bős-nagymarosit ,,a legolcsóbb és gyakorlatilag kimeríthetetlen energiaforrás,,-nak nevezi, és kiemeli, hogy a létesítmény egyben megoldja a Csallóköz árvízvédelmét, megfelelő feltételeket teremt a tengerjáró folyami hajók közlekedéséhez a Duna deltájától Pozsonyig. A lap azt is állította, hogy megvizsgálták a vízmű környezeti hatását és intézkedéseket hoztak a jelenlegi állapot megőrzésére, illetve javítására. Az újság azt írta továbbá, hogy a csehszlovák-magyar közös vízmű építését alaposan előkészítették. A Rudé Právo tájékoztatott arról is, hogy a csehszlovákiai szakasz építési költségei jelenlegi árakon számítva 18 milliárd koronát tesznek ki, a beruházást a szlovák költségvetésből fedezik, s a tervek szerint az tizenkét év alatt térül meg. +++
1989. február 1., szerda 13:42
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|