|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Shell-Interag kártérités a pórul járt Trabant- és Wartburg tulajdonosoknak
|
1989. január 19., csütörtök - Jóhírét mentve, csaknem teljes kártérítést ígér a Shell-Interág Rt. azoknak a Trabant- és Wartburg tulajdonosoknak, akiknek a járműve a kaposvári töltőállomás műszaki hibája miatt üzemképtelenné vált. Az eset még decemberben történt, amikor is az egyik benzin-olaj keverék töltésére szolgáló kútoszlop két napon át kenőanyag nélkül szolgáltatta az üzemanyagot. Ennek következtében - a folyamatban lévő vizsgálatok szerint - mintegy hatvan kétütemű motor rongálódott meg. A benzinkút műszaki hibáját illetően Bölcs Zoltán, a kaposvári töltőállomás vezetője elmondta, hogy a kútoszlop automatikus védőrendszere mondta fel a szolgálatot. Az NSZK-ban gyártott berendezés normális esetben önmaga leállítja a kiszolgálást, ha akár a benzin, akár az olaj hiányát érzékeli. Az ország Shell-kútjainál több mint nyolcvan ilyen töltőberendezést használnak, s hasonló eset még sehol sem fordult elő. Ezért, bár eddig szükségtelennek látszott, most olyan módosításon gondolkodnak, hogy külön érzékelőkkel a kútkezelők is figyelhessék a két komponens meglétét. Eddig nyolcvan gépkocsitulajdonos jelezte, hogy a fenti ok miatt járműve használhatatlanná vált. A felkért pártatlan szakértők vizsgálata az esetek mintegy nyolcvan százalékában igazolta a kártérítési igény jogosságát. A Shell-Interág Rt. minden jogos igényt peres eljárás nélkül igyekszik rendezni; nem csak a javítás költségeit, hanem pédául a vontatás, az alkatrészbeszerzés költségét is kifizetik. Ezenfelül, ha valaki munkaeszközként használta gépkocsiját, kiegyenlítik a jármű nélkülözéséből származó jövedelemkiesést vagy többletköltséget. (MTI)
1989. január 19., csütörtök 13:49
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|