|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Az Országgyűlés jogi, igazgatási és igazságügyi bizottságának ülése (2. rész)
|
A képviselők fokozott védelmét szolgálta Filló Pál (Budapest) indítványa. Javaslatára bekerült a tervezetbe, hogy a képviselőnek - amennyiben megbizatásának teljesítése miatt hátrány érné - joga van az Országgyűlés elnökéhez fordulni, s annak közbenjárását kérni. Bödőné Rózsa Edit (Csongrád megye) a többi között figyelmeztetett arra, hogy megérett az idő az Országgyűlés szervezeti rendjének átfogó felülvizsgálatára, hiszen a Parlament működését nem a jelenlegi feszített munkatempóhoz szabták. Olyan szervezet kialakítását sürgette, amely jobban igazodik a képviselők igényeihez, hatékonyabban segíti őket felelősségteljes munkájukban. Szigethy Dezső (Győr-Sopron) felvetése nyomán a jogi bizottság úgy határozott: javasolja az ügyrendelőkészítő bizottságnak, hogy újólag vegye fontolóra a bizalmatlansági szavazás intézményének rögzítését a Házszabályokban. Tallóssy Frigyes (Budapest) az Alkotmány módosítását is érintő kész szövegtervezettel szolgált e javaslathoz. Részletes indítványa a többi között kimondaná: ,,Ha a Minisztertanács által kért bizalmat az Országgyűlés nem adja meg, illetőleg az országgyűlési képviselők egyharmada a bizalmatlansági indítványnak helyt ad, a Minisztertanács vagy annak tagja köteles lemondani.,, A módosított ügyrend tervezete intézkedik a név szerinti szavazásról is, azzal, hogy annak elrendeléséhez legalább 50 képviselő írásbeli indítványára van szükség. Molnár Ferenc (Szolnok megye) - a közvélemény fokozott érzékenységére emlékeztetve képviselőtársait - túlzottnak tartotta ezt a megkötést, s azt ajánlotta, hogy a korábbi rendelkezést megtartva 30 javaslattevő legyen elegendő a név szerinti szavazáshoz. A bizottság támogatta ezt az indítványt, s arra a szabály-változatra voksolt, amely szerint a képviselők a névsoron bejegyzett aláírásukkal adják nevüket döntésükhöz. A délutáni órákig tartó tanácskozás következő napirendi pontjának tárgyalását az időközben határozatképtelenné vált bizottság elnapolta. Úgy döntöttek, hogy az egyesülési és a gyülekezési jogról szóló törvényjavaslatokhoz érkezett újabb módosító javaslatokat - decemberi ülésükön már részletesen tárgyalták a jogszabály-tervezeteket - kedd reggel, a Parlament munkájának felújítása előtt tárgyalják meg. (MTI)
1989. január 6., péntek 19:22
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|