Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Az első szakmai nap a BNV-n - Sajtótájékoztatók (1. rész)

1989. május 18., csütörtök - Csütörtökön tartották a BNV első szakmai napját. Számos hazai és külföldi kiállító ismertette gyártmányújdonságait és üzletpolitikáját. A tárgyalókban megindult az üzleti élet, több szerződést előkészítettek, amelyeket előre láthatóan még a vásár idején aláírnak. Tárgyalások folynak egyebek között magyar autóbuszok eladásáról, személygépkocsik behozataláról, szerszámgépipari és elektronikai kooperációkról.

A vásáron résztvevő NDK-beli kiállítók elmondták: még ebben az
évben 15 ezer négyütemű Wartburgot szállítanak Magyarországra, az
első kocsik egy hónapon belül forgalomba kerülnek. Közölték azt is,
hogy 1900 négyzetméternyi területen 8 külkereskedelmi vállalatuk
mutatja be a gépgyártás és az elektronikai ipar új fejlesztésű
cikkeit. Arra számítanak az NDK kiállítók, hogy az idei vásáron a
korábbinál több szerződést kötnek.



    Az MTI kommentárja: bár a két szocialista országban alkalmazott
gazdaságirányítási rendszer jelentősen eltér, az árucsereforgalom és
a termelési együttműködés zavartalanul fejlődik. A kereskedelmi
forgalom tavaly 1,9 milliárd rubelt tett ki, ez az idén tovább nő.
Az árucsere 60 százalékát a korszerű gépek és elektronikai termékek
adják. Előreláthatóan az idén az áruforgalom 2 milliárd rubel fölé
emelkedik, a szállítások 90 százalékánál a szerződések is
megszülettek. A jövő évre tervezett árucsere viszont még csak 20
százalékban fedezett konkrét megállapodásokkal. A viszonylag
alacsonynak tűnő szerződéskötési arány egyúttal érzékelteti, hogy a
magyar és NDK-beli kereskedőkre még jelentős munka hárul, hogy a
mindkét országban megváltozott igényeknek megfelelően egyeztessék a
kölcsönösen szállítandó termékeket.

    x x x

    A tavaszi vásárok hagyományaihoz híven már az első szakmai napon
sajtótájékoztatót tartottak a hazai járműgyártó vállalatok. Az
Ikarus vezetői elmondták, hogy az autóbuszok különböző
továbbfejlesztett típusaival, a választék bővítésével kívánnak új
piacot szerezni, miután a belföldi és a szocialista
exportlehetőségek jelentősen beszűkültek. Az elmúlt hetekben
Kuvaitba 50 buszt adtak el, és további 30 exportjáról tárgyalnak.
Kínában 200-at értékesítettek és az Egyesült Államokba is megkezdték
a járművek exportját. (folyt. köv.)


1989. május 18., csütörtök 17:02


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD