Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 29.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása

"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan - a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Rabár Ferenc lemondása

"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben sem érezhette magát túlzottan kompetensnek. Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja, amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de amelyben egyelőre még nincs kormányegység. Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is beleszámítva. Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó, és nem két ember vitájáról."

Balatoni hajózás - régiótanácskozás Veszprémben

1989. március 23., csütörtök - A balatoni kikötők rekonstrukciója 1991-re befejeződik; a nagyszabású munkálatokra a három Balaton-parti megye tanácsa, a Balatoni Intézőbizottság, a Közlekedési Minisztérium, valamint a MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalata összesen 65 millió forintot fordít. Ezt jelentette be többek között csütörtökön Veszprémben az észak- és közép-dunántúli közlekedési szakemerek tanácskozásán Szabó Sándor, a MAHART balatoni leányvállalatának igazgatója. Rámutatott arra is, hogy a 24. órában kezdődött meg a kikötők felújítása. A 70-80 éves építmények csak azért vannak még viszonylag épségben, mert annak idején az építő Kaáli Nagy Dezső európai hírű mérnök rendkívüli körültekintéssel alakította ki az öblöket, kikötőket. Az általános külföldi gyakorlat szerint a rekonstrukciót már 40-50 éve el kellett volna kezdeni. Az idén Tihanyban, Balatonfüreden és Fonyódon dolgoznak a felújításon, s a következő két évben mind a 22 kikötőre sor kerül. A rendelkezésre álló összegből a kikötőépületek rekonstrukciójára már nem jut, a tervek szerint erre már csak 1991 után kerülhet sor, kivétel a fonyódi állomás. A szakemberek optimisták, mert a tervet már valamennyi épületre elkészítették. Ha megvalósul elképzelésük, a felújítás után a századforduló stílusát és hangulatát idézik majd a kikötők épületei. Ehhez igazítják a vizi közlekedési eszközöket és az üzemeltetők öltözetét is. Már megkezdték a Csongor nevű hajó átalakítását, szintén a századforduló stílusában, a balatoni szezonra várhatóan el is készül. Ezt követi majd a Csobánc felújítása szintén a nosztalgia jegyében és százéves születésnapján, 1991-ben visszakapja eredeti külsejét, sőt gőzmeghajtását is a Kelén.

A veszprémi közlekedési tanácskozáson kiemelten foglalkoztak az
idegenforgalmat érintő tervekkel, gondokkal. Ezek között
bejelentették, hogy megkezdődött a Balaton-parti kerékpárút
kialakítása. Szó volt arról is, hogy Észak- és Közép-Dunántúl
útjainak zsúfoltsága az utóbbi időben megnőtt. A világútlevél
birtokában minden eddiginél többen utaznak Ausztriába, így a nyári
hónapokban megszokott forgalom több útszakaszon állandósult. A
közutak zsúfoltságán csak jelentős beruházással lehet enyhíteni.
(MTI)


1989. március 23., csütörtök 16:19


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD