|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Pedagógusok Szakszervezete Elnökségének állásfoglalása
"... megengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a központilag
biztosított bérfejlesztés realizálása az önkormányzatok döntésének
függvénye legyen; ennek elkerülése érdekében - 1990-hez hasonlóan -
a költségvetési törvénynek kell a bérintézkedéseket elrendelnie
függetlenül attól, hogy azok a normatívákba beépültek vagy sem.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Rabár Ferenc lemondása
"... korábban sem nagyon érezhette, hogy olyan nagyon
meghatározó módon jelen lett volna a kormányban, hiszen Matolcsy
állandóan bírálta őt a sajtóban, ráadásul rendszerint azután, hogy a
döntések megszülettek. Beavatkozott olyan dolgokba, amelyek nem
tartoztak rá. Szóval Rabár úr állítólag saját minisztériuma ügyeiben
sem érezhette magát túlzottan kompetensnek.
Az ellentétek persze csak másodsorban személyesek. Az elvi
szembenállást az a hároméves gazdaságpolitikai koncepció generálja,
amelynek meg kellene már régen határoznia az ország működését, de
amelyben egyelőre még nincs kormányegység.
Matolcsy György először a taxisblokád után jelentette ki, hogy
gyorsító programra van szükség, radikális változásokra, az
adórendszer gyors átalakítására, amit Rabár is elfogad, de ő
hosszabb időt szánna erre, a szociálpolitika kiegyenlítő hatásait is
beleszámítva.
Nyilvánvaló tehát, hogy a kormányt megosztó dilemmáról van szó,
és nem két ember vitájáról."
|
|
|
|
|
|
|
Balatoni hajózás - régiótanácskozás Veszprémben
|
1989. március 23., csütörtök - A balatoni kikötők rekonstrukciója 1991-re befejeződik; a nagyszabású munkálatokra a három Balaton-parti megye tanácsa, a Balatoni Intézőbizottság, a Közlekedési Minisztérium, valamint a MAHART Balatoni Hajózási Leányvállalata összesen 65 millió forintot fordít. Ezt jelentette be többek között csütörtökön Veszprémben az észak- és közép-dunántúli közlekedési szakemerek tanácskozásán Szabó Sándor, a MAHART balatoni leányvállalatának igazgatója. Rámutatott arra is, hogy a 24. órában kezdődött meg a kikötők felújítása. A 70-80 éves építmények csak azért vannak még viszonylag épségben, mert annak idején az építő Kaáli Nagy Dezső európai hírű mérnök rendkívüli körültekintéssel alakította ki az öblöket, kikötőket. Az általános külföldi gyakorlat szerint a rekonstrukciót már 40-50 éve el kellett volna kezdeni. Az idén Tihanyban, Balatonfüreden és Fonyódon dolgoznak a felújításon, s a következő két évben mind a 22 kikötőre sor kerül. A rendelkezésre álló összegből a kikötőépületek rekonstrukciójára már nem jut, a tervek szerint erre már csak 1991 után kerülhet sor, kivétel a fonyódi állomás. A szakemberek optimisták, mert a tervet már valamennyi épületre elkészítették. Ha megvalósul elképzelésük, a felújítás után a századforduló stílusát és hangulatát idézik majd a kikötők épületei. Ehhez igazítják a vizi közlekedési eszközöket és az üzemeltetők öltözetét is. Már megkezdték a Csongor nevű hajó átalakítását, szintén a századforduló stílusában, a balatoni szezonra várhatóan el is készül. Ezt követi majd a Csobánc felújítása szintén a nosztalgia jegyében és százéves születésnapján, 1991-ben visszakapja eredeti külsejét, sőt gőzmeghajtását is a Kelén.
A veszprémi közlekedési tanácskozáson kiemelten foglalkoztak az idegenforgalmat érintő tervekkel, gondokkal. Ezek között bejelentették, hogy megkezdődött a Balaton-parti kerékpárút kialakítása. Szó volt arról is, hogy Észak- és Közép-Dunántúl útjainak zsúfoltsága az utóbbi időben megnőtt. A világútlevél birtokában minden eddiginél többen utaznak Ausztriába, így a nyári hónapokban megszokott forgalom több útszakaszon állandósult. A közutak zsúfoltságán csak jelentős beruházással lehet enyhíteni. (MTI)
1989. március 23., csütörtök 16:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|