|
|
|
|
|
|
|
|
BBC, kora reggeli híradás:
Sajtószemle
"Az újságok
címlapjait továbbra is a legfontosabb belpolitikai kérdés, a
konzervatív párt elnökválasztási küzdelme uralja. Hiszen az
elkövetkező napok tétje az, hogy ki lesz Nagy-Britania új
miniszterelnöke. A belső oldalakon is nagy terjedelemben
foglalkoznak a lapok a három jelölt jellemrajzával, győzelmi
esélyeik latolgatásával. Tovább folyik a thatcheri korszak
mérlegének készítése is és azok is hallatják hangukat, akik számára
keserűséget okozott Thatcher megbuktatásának ténye és mikéntje.
A Daily Telegraph címlapján fénykép látható, a konzervatív párt
egyik dél-angliai szervezetének két tagja, Michael Heseltine londoni
otthonának kerítéséhez láncolta magát, hogy imígyen, jelképesen
tiltakozzon az első választási fordulóban színre lépett elnökjelölt
ténykedése ellen. A vaskerítéshez bilincselt tiltakozók melletti
táblán a felirat: Maggie naggyá tett bennünket, Heseltine pedig
tönkre.
A Sun című bulvárlap sem fogalmaz kíméletesen: kifelé az
árulókkal, harsog a szalagcím, majd a kérdéses cikk arról számol be,
hogy azok a rebellis parlamenti képviselők, akik leszavazták
Thatchert most maguk is hamarosan a támadások kereszttüzében
találhatják magukat, konzervatív választóik részéről annyira
felbőszítette őket, ahogy Thatcher asszonnyal elbántak.
A Daily Telegraph arról ír, hogy Michael Heseltine választási
kampánya a két kabinet-miniszter John Major és Douglas Hurd ringbe
szállásával most kisebb gőzerővel folyik. A szűkebb kormány egyre
inkább egységes frontot alkot Heseltine ellenében. Eddig még
egyetlen kabinet-tag sem jelezte, hogy Heseltinet támogatná.
A Guardian hangsúlyozza, hogy a választási kampányban most
mindhárom jelölt a községi fejadó esetleges megreformálását helyezte
kilátásba.
"
|
|
|
|
|
|
|
Osztrák autókereskedelem
|
Sebestyén Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
Bécs, 1989. január 20. péntek (MTI-TUD) - Az osztrák autókereskedők arra számítanak, hogy forgalmuk idén is tovább növekszik, de ebben nem nagy része lesz a használt nyugati személykocsik iránti magyar keresletnek. Ezt közölték Bécsben a gépkocsikereskedők és -javitók szakmai szervezetének vezetőségi ülése után, amelyen a testület megvitatta a tavalyi év eredményeit és az ezévi kilátásokat.
Sajtóértekezleten a szervezet vezetője, Eduard Leischko elmondta: tavaly Ausztriában az új személyautók és kombik eladási forgalma 4,1 százalékkal emelkedett, meghaladta a 253 ezer darabot, ez évben pedig becslések szerint a darabszám 255 ezerre növekszik. Hasonlóan kedvező az irányzat a használt autók üzletágában is, amely a múlt évben 2 és fél százalékkal tudta emelni forgalmát. Az autókereskedelem azonban nem fűz nagy várakozásokat a használt nyugati kocsik magyarországi beviteli vámcsökkentésének hatásaihoz, mert Ausztriában az árszinvonal adózási okok miatt általában magasabb, mint a szomszédos NSZK-ban, és a magyarok nagyrésze valószinűleg ott bonyolítja le vásárlásait. Hogy az új üzleti lehetőségek mégse maradjanak egészen kihasználatlanul, egyes osztrák kereskedők azt tervezik, hogy a nyugatnémet autópiacon szerzik be a hazainál olcsóbb használt gépkocsikat, s ezeket adják majd tovább a magyar vevőknek. Az autókereskedelmi szervezet tanácskozásán szó volt arról is, hogy az ausztriai személyautó-kereslet 1988-ban eltolódott a nagyobb teljesítményű kocsik irányában, s ezzel a 32 százalékos többletérték-adó (Mehrwertsteuer) nélkül számított átlagos eladási árak 120 ezerről 130 ezer schillingre növekedtek. Az új kocsik osztrák piacát továbbra is a nyugatnémet gyártmányok uralják csaknem 48 százalékos aránnyal, mögöttük a japánok állnak 33 százalékkal, a maradékon pedig főleg a francia és az olasz szállítók osztozkodnak. A tavaly eladott autók közül minden negyedik volt dizelmotoros. Az osztrák autókereskedők változatlanul követelik, hogy a személyautók túl magasnak ítélt 32 százalékos többletérték-adóját a kormányzat csökkentse 20 százalékra - mondta a sajtóértekezleten vezetőjük, Eduard Leischko. +++
1989. január 20., péntek 17:52
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|