|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Agrárszövetség közleménye
"... a
falvak lakosságát a kritikus mértékig megosztja a Független
Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt és az Agrárszövetség éles
szembenállása. Ezért indítványozza, hogy haladéktalanul kezdődjenek
érdemi tárgyalások a két párt egymáshoz való viszonyáról.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Magyar politikai körkép
"Antall József két év türelmi időt kért, a pártharcok
felfüggesztését és pragmatikus kormányzást ígért. Ám az azóta eltelt
időben nemhogy enyhültek volna a pártküzdelmek, de sikerült
összevesznie az eddig szövetséges SZDSZ-nek és a Fidesz-nek és a
kormányzó MDF-en belül is egyre nagyobb a válság. Ennek egyik
kifejeződése volt Csurka Istvánnak, az MDF elnökségi tagjának,
parlamenti képviselőnek az a rádiójegyzete, amelyben alig burkolt
történelmi párhuzamokra figyelmeztette a miniszterelnököt mondván,
hogy eddig minden kormányfő megbánta, aki cserbenhagyta
szövetségeseit; Tildy Zoltán is például, aki leghűbb embereit
vetette el a hatalomért.
"
|
|
|
|
|
|
|
Átadás előtt az MO-ás autóút összekötő szakasza
|
1990. szeptember 17., hétfő - Átadás előtt az M0-ás autóút
14,9 km-es, most elkészült szakasza, amely az M5-ös, illetve a pécsi
6-os utat köti össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Amint Balogh
Attila, az Autópálya Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek
elmondta: a világbanki hitelből, 4,5 milliárd forintból megvalósuló
beruházás az eddigi legdrágább ilyen jellegű hazai építés. A
költségeket megemelte a két, összesen több mint 1 kilométer hosszú
Duna-híd - járdával, kerékpárúttal - és a környezetvédelmet szolgáló
több mű. Közéjük tartozik a Csepel-szigeten, az út közelében
létesített figyelőkút-rendszer, amely a csepeli Duna-part
ivóvízkutjait óvja. Segítségével kontrollálják, hogy a forgalom
szennyezései érintik-e a csepeli vízbázist, ahonnan Budapest az
ivóvíz jelentős részét kapja. A biztonságos közlekedés érdekében a
Duna-hidakon jegesedés előrejelzőket szereltek fel, amelyek mutatják
mikor célszerű a szórógépeket megindítani. A zaj elleni védelemről
is gondoskodtak: a hiiakon üvegfal, a lakott települések mentén fa,
műanyag, betonfal vagy földgát csökkenti az autók keltette zajt.
A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat fővállalkozásában, több mint 100 alvállalkozó részvételével elkészült autóút kétszer kétsávos, burkolata a legkorszerűbb, érdesített homok-aszfalt keverék.
A közlekedés akár meg is indulhatna, ám még hátra van néhány helyen a vízelvezető árkok burkolása, az útpadka kiképzése, a növények, fák, bokrok, cserjék telepítése. Előreláthatóan az eredeti határidőnek megfelelően, október végén lesz a műszaki átadás, novemberben pedig megindulhat a közlekedés. Ez pedig azonnal érezteti majd jótékony hatását a budapesti forgalomban. Az átutazó járművek egy része ugyanis ily módon elkerülheti a belső kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezer autóval tehermentesülnek a budapesti útak, főleg a Mártírok útján és a Petőfi hídon mérséklődhetnek a torlódások. Persze az igazi változást a következő ütem megvalósulása hozhatja, ami majd az M1-es és az M5-ös utat közvetlenül köti össze. E munkára várhatóan nemzetközi versenytárgyalást írnak majd ki. (MTI)
1990. szeptember 16., vasárnap 14:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|