Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 23.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Agrárszövetség közleménye

"... a falvak lakosságát a kritikus mértékig megosztja a Független Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt és az Agrárszövetség éles szembenállása. Ezért indítványozza, hogy haladéktalanul kezdődjenek érdemi tárgyalások a két párt egymáshoz való viszonyáról. "
Amerika Hangja, Esti híradó:

Magyar politikai körkép

"Antall József két év türelmi időt kért, a pártharcok felfüggesztését és pragmatikus kormányzást ígért. Ám az azóta eltelt időben nemhogy enyhültek volna a pártküzdelmek, de sikerült összevesznie az eddig szövetséges SZDSZ-nek és a Fidesz-nek és a kormányzó MDF-en belül is egyre nagyobb a válság. Ennek egyik kifejeződése volt Csurka Istvánnak, az MDF elnökségi tagjának, parlamenti képviselőnek az a rádiójegyzete, amelyben alig burkolt történelmi párhuzamokra figyelmeztette a miniszterelnököt mondván, hogy eddig minden kormányfő megbánta, aki cserbenhagyta szövetségeseit; Tildy Zoltán is például, aki leghűbb embereit vetette el a hatalomért. "

Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (1. rész)

1989. július 10., hétfő - Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt az M5-ös autóut Örkény-Lajosmizse-Kecskemét közötti szakaszát.

A 22 kilométer hosszúságú új félautópálya szakasszal 340
kilométerre növekedett hazánk gyorsforgalmi úthálózata. A kapcsolódó
beruházásokkal együtt több mint félmilliárd forint költséggel elkészült új
autóutat Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter avatta
fel.
Beszédében, illetve az átadást követő sajtótájékoztatón
hangsúlyozta: ha komolyan gondoljuk, hogy Európa részeivé akarunk
válni, sűrgős változtatásokra van szükség az elmaradott hazai
infrastrukturán belül is legelmaradottabb közúthálózat
fejlesztéséért. Vállalkozói szemléletűvé kell tenni az ágazat
irányítását és fel kell tárni az összes hazai és külföldi forrást.
Ez a munka már elkezdődött. A tárca képviselői világbanki
megállapodást kötöttek, miszerint ez évtől öt éven át évi 10 millió
dollár hitelt kapunk az úthálózat fenntartására. Ugyancsak a
napokban történt egy újabb világbanki megállapodás, 95 millió dollár
értékben; a pénz jelentős része az M0-ás autópálya továbbépítését
célozza.

    Az idén létrehozott útalap becslés szerint évi 4 millárd
forinttal növelheti az utak építésére, korszerűsítésére fordítható
összeget. Ez azonban kevés. A minisztérium arra a törekszik, hogy az
üzemanyagból és autóeladásokból származó állami bevétel egy
meghatározott hányada egyszer s mindenkorra kerüljön be az útalapba,
amelynek felhasználását a Parlament illetve a nyilvánoság
segítségével a lakoság széles rétege ellenőrizhetné. (folyt. köv.)


1989. július 10., hétfő 15:01


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD