|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az Agrárszövetség közleménye
"... a
falvak lakosságát a kritikus mértékig megosztja a Független
Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt és az Agrárszövetség éles
szembenállása. Ezért indítványozza, hogy haladéktalanul kezdődjenek
érdemi tárgyalások a két párt egymáshoz való viszonyáról.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Magyar politikai körkép
"Antall József két év türelmi időt kért, a pártharcok
felfüggesztését és pragmatikus kormányzást ígért. Ám az azóta eltelt
időben nemhogy enyhültek volna a pártküzdelmek, de sikerült
összevesznie az eddig szövetséges SZDSZ-nek és a Fidesz-nek és a
kormányzó MDF-en belül is egyre nagyobb a válság. Ennek egyik
kifejeződése volt Csurka Istvánnak, az MDF elnökségi tagjának,
parlamenti képviselőnek az a rádiójegyzete, amelyben alig burkolt
történelmi párhuzamokra figyelmeztette a miniszterelnököt mondván,
hogy eddig minden kormányfő megbánta, aki cserbenhagyta
szövetségeseit; Tildy Zoltán is például, aki leghűbb embereit
vetette el a hatalomért.
"
|
|
|
|
|
|
|
Vegyesvállalatok útépítésre
|
1989. június 15., csütörtök - Két vegyesvállalatot hozott létre a Magyar Aszfalt (az idén márciusig Aszfaltútépítő) Vállalat és az osztrák Bau Holding építőtársaság. Az erről szóló megállapodást csütörtökön írták alá a Gellért Szállóban.
A magyar cég teljes vagyonával, azaz 900 millió forinttal járul hozzá a vállalkozáshoz, az osztrák fél pedig ugyanekkora értékű, mintegy 200 millió schillingre tehető tőkét fektet az üzletbe. A Magyar Aszfalt Kft. 1 milliárd 350 millió forintos, az Úttechnika Kft. pedig 450 millió forint értékű alaptőkével jön létre. Mindkét kft-ben 50-50 százalékos a magyar és az osztrák részesedés. Az új társaságok működésüket július 1-jén kezdik meg. A Magyar Aszfalt Kft. főképpen a hagyományos útépítéssel és -fenntartással, az Úttechnika Kft. pedig elsősorban különféle útépítő gépek kölcsönzésével, javításával foglalkozik majd. A két tőkeerős új szervezet célja, hogy tovább fejlessze az útépítési technológiát, bővítse a piacot, és részt vegyen a magyar közlekedési infrastruktúra korszerűsítésében. Bekapcsolódnak - folytatva a magyar alapító által megkezdett munkákat - az M0-ás és az M5-ös autópályák építésébe, a metró felszíni kapcsolatainak kialakításába. Tervezik azt is, hogy nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is vállalkoznak különféle munkákra, s valószínűleg még az idén már Ausztriából megbízást kapnak. (MTI)
1989. június 15., csütörtök 16:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|