![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Az Agrárszövetség közleménye
"... a
falvak lakosságát a kritikus mértékig megosztja a Független
Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt és az Agrárszövetség éles
szembenállása. Ezért indítványozza, hogy haladéktalanul kezdődjenek
érdemi tárgyalások a két párt egymáshoz való viszonyáról.
"
Amerika Hangja, Esti híradó:
Magyar politikai körkép
"Antall József két év türelmi időt kért, a pártharcok
felfüggesztését és pragmatikus kormányzást ígért. Ám az azóta eltelt
időben nemhogy enyhültek volna a pártküzdelmek, de sikerült
összevesznie az eddig szövetséges SZDSZ-nek és a Fidesz-nek és a
kormányzó MDF-en belül is egyre nagyobb a válság. Ennek egyik
kifejeződése volt Csurka Istvánnak, az MDF elnökségi tagjának,
parlamenti képviselőnek az a rádiójegyzete, amelyben alig burkolt
történelmi párhuzamokra figyelmeztette a miniszterelnököt mondván,
hogy eddig minden kormányfő megbánta, aki cserbenhagyta
szövetségeseit; Tildy Zoltán is például, aki leghűbb embereit
vetette el a hatalomért.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
EGK-Japán - kocsiimport
|
![](../img/spacer.gif)
Brüsszel, 1989. január 13. péntek (AP) - Az Európai Közösségek Bizottsága engedélyezte Olaszországnak, hogy leállítsa csaknem 100 ezer japán gépkocsi importját, miután más közös piaci tagállamokon keresztül valóságos áradat indult japán kocsikból Olaszország felé.
Olaszország évi 2550 darabban szabja meg a közvetlenül Japánból behozható gépkocsik számát, ám az importőrök más EGK-tagállamokon keresztül is vásárolhatnak a felkelő nap országának autóiból. Január elején az olasz hatóságokhoz csaknem 110 ezer japán kocsi importjára szóló kérelem érkezett. A Bizottság mindezek után úgy döntött, hogy Olaszországnak 14 ezer kocsit meg kell vásárolnia, ám a fennmaradó csaknem 95 ezer darab behozatalát egy évre leállíthatja. Az EGK szabályai alapján egy tagállam akkor korlátozhatja a közösségen kívüli országból a közösség tagállamain át érkező importot, ha az veszélyezteti saját iparát. A bizottság szerint jelen esetben indokolt az importkorlátozás, mert javult ugyan az olasz autógyártás és az export is emelkedett, ám az iparág helyzete továbbra is bizonytalan. Az olasz kormány adatai alapján a belső piacon csökken az olasz gyártmányú kocsik részesedése. +++
1989. január 13., péntek 12:24
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|