|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MTV közleménye
" Az eredményről az MTV vezetősége az alábbi tájékoztatást
adja: a zsűri a beérkezett pályamunkák közül (összesen: 102 darab) a
következőket javasolja elfogadásra és képernyőn való bemutatkozásra:
Ernyei Béla Sztár-leltár, Pattantyus József-Lisziák Elek-Doboki
László műsorötleteiből a Hózártá-t, Króner Gábor-Péhl
Gabriella-Tokodi Tibor Örömeink, Pixel Grafix Számítástechnikai Kft.
Terc és dominójáték, Tóth-Szőllősi András Játékok határ nélkül
valamint Gárdos Péter Első szerelem című pályamunkáját. "
SZER, Magyar híradó:
Készül a kormány költségvetési előterjesztése
"Érdemes felidézni, hogy a Németh-kormánynak ugyan sikerült
megszüntetnie egy évek óta folyó, igen káros manipulációt: a
külföldi adósságok éves kamatterhének egy évvel elcsúsztatott
költségvetési elszámolását -, de kudarcot vallottak a kedvezményes
kamatozású lakáshitelek visszafizetése ügyében, és így a
költségvetés hiánya a tervezett 21 milliárd forintottal szemben
végül 54 milliárd forint lett.
Mindez nem zavarta meg őket abban, hogy "utánunk a vízözön"
stílusban - utódaik kontójára - grandiózusan el ne vállalják 1990-re
a Nemzetközi Valutaalap által még elfogadhatónak ítélt 10 milliárd
forint költségvetési hiányt, amelynek teljesítése vissza nem
utasítható kötelezettségként terhelte az Antall-kormányt"
|
|
|
|
|
|
|
Az Autóklub elnöksége elutasítja az autópálya használati díjat és a benziáremelést (1. rész)
|
1989. április 20., csütörtök -
Rendkívüli napirendi pontként az autópálya használati díj bevezetéséről tanácskozott csütörtöki ülésén a Magyar Autóklub elnöksége, még mielőtt ismertté vált volna a kormány ülésén született döntés. Valter Medárd ügyvezető elnök elöljáróban leszögezte: a kormány az utóbbi években számos olyan intézkedést hozott, amely kifejezetten az autósokat sujtotta, ilyen volt például a benzin, illetve a gépkocsik árának drasztikus növelése. Mindez sok milliárd forintos többletbevételhez juttatta a költségvetést, s éppen emiatt etikailag sem tartható helyesnek az autósok további terhelése. Nagy Ervin közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhelyettes, úgy is, mint az Autóklub társelnöke elmondta: a Minisztertanács mostani ülése elé három variációt terjesztettek, az egyik ezek közül az autópálya-díj módosított formája, a másik az üzemanyag árának egyforintos emelése, a harmadik pedig az, hogy a költségvetésből oldják meg az útépítést. Ezt követően a miniszterhelyettes utalt arra: a tárca kényszerhelyzetben volt, amikor az útadóval kapcsolatos javaslatát a kormány elé vitte. A kényszerhelyzetet az okozta, hogy az év elején még kétmilliárd forint állt a tárca rendelkezésére útépítéshez, ám ezt két lépcsőben elvonták. Ilyen körülmények között a folyamatban lévő munkákat le kellene állítani. Megemlítette például a világbanki hitelből épülő M0-ás autópályát, melynek első szakaszát jövőre akarják befejezni, s ha leállítják a munkát, a büntetést dollárban kell fizetni. Az M5-ös autópályát Kecskemétig akarták tovább építeni, s befejezés előtt áll Szolnoknál és Polgárinál két Tisza-híd építése is. Mindezekbe, illetve más folyamatban lévő útépítésekbe eddig már 4 milliárd forintot fektettek be és a befejezésükhöz további 2,5 milliárdra lenne szükség. Külföldi vállalkozók is bekapcsolódnának a magyarországi fejlesztésbe, de azzal a feltétellel, hogy legalább egymilliárd forint értékű munkát a magyar állam végeztessen el. A miniszterhelyettes alapvető fontosságúnak tartotta az útalap létrehozását, ugyanis ezzel végre garantálni lehetne, hogy évente meghatározott összeget kizárólag útépítésre fordítsanak. Mindezidáig tervalkuban dőlt el, hogy mennyi marad útfejlesztésre, s ez az összeg 1980 óta folyamatosan csökkent. (folyt. köv.)
1989. április 20., csütörtök 18:13
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|