|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MTV közleménye
" Az eredményről az MTV vezetősége az alábbi tájékoztatást
adja: a zsűri a beérkezett pályamunkák közül (összesen: 102 darab) a
következőket javasolja elfogadásra és képernyőn való bemutatkozásra:
Ernyei Béla Sztár-leltár, Pattantyus József-Lisziák Elek-Doboki
László műsorötleteiből a Hózártá-t, Króner Gábor-Péhl
Gabriella-Tokodi Tibor Örömeink, Pixel Grafix Számítástechnikai Kft.
Terc és dominójáték, Tóth-Szőllősi András Játékok határ nélkül
valamint Gárdos Péter Első szerelem című pályamunkáját. "
SZER, Magyar híradó:
Készül a kormány költségvetési előterjesztése
"Érdemes felidézni, hogy a Németh-kormánynak ugyan sikerült
megszüntetnie egy évek óta folyó, igen káros manipulációt: a
külföldi adósságok éves kamatterhének egy évvel elcsúsztatott
költségvetési elszámolását -, de kudarcot vallottak a kedvezményes
kamatozású lakáshitelek visszafizetése ügyében, és így a
költségvetés hiánya a tervezett 21 milliárd forintottal szemben
végül 54 milliárd forint lett.
Mindez nem zavarta meg őket abban, hogy "utánunk a vízözön"
stílusban - utódaik kontójára - grandiózusan el ne vállalják 1990-re
a Nemzetközi Valutaalap által még elfogadhatónak ítélt 10 milliárd
forint költségvetési hiányt, amelynek teljesítése vissza nem
utasítható kötelezettségként terhelte az Antall-kormányt"
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedés a világkiállításon - Vita a MTESZ szervezésében
|
1989. február 21., kedd - Az 1995-re tervezett Budapest-Bécs világkiállítás látogatóinak közlekedésével összefüggő kérdésekről rendezett vitát kedden a MTESZ Közlekedéstudományi Egyesülete. A tanácskozáson részt vettek a Magyar Építőművészek Szövetségének képviselői is.
A szakértők számításai szerint a világkiállításhoz kapcsolódó infrastrukturális beruházások több mint 60 milliárd forintba kerülnek. Ezek azonban olyan létesítmények, amelyeknek megépítése a világkiállítástól függetlenül is indokolt. Mindenképpen meg kell építeni például a Budapest-Bécs közötti autópályát. A tervek szerint az építkezés külföldi működőtőke bevonásával meggyorsítható. Amennyiben az új út fizető autópálya lesz, a költségek 15-20 év alatt megtérülhetnek. Ugyancsak fontos a két főváros közötti vonatközlekedés korszerűsítése is. A vitában elhangzott: szükség lenne egy kis kapacitású repülőtérre Esztergom térségében, amely magánrepülőgépeket és helikoptereket fogadna. Mások véleménye szerint ehelyett inkább a Ferihegyi repülőteret kellene bővíteni. A közlekedési szakemberek mérlegelték, hogy a világkiállítás helyszínéül javasolt területeknél milyen közlekedési beruházások szükségesek. Jelenleg még versenyben van Gazdagrét, Aquincum, Csepel és Kőbánya. De bármelyik területet jelölik ki, okvetlenül be kell fejezni a fővárost övező M0-ás autógyűrűt, valamint megépíteni a Lágymányosi hidat. Amennyiben Gazdagréten lesz a világkiállítás, akkor célszerű a Kálvin térről a rendezvény helyszínéig új metróvonalat építeni. Aquincum esetében a Duna budai partján autópálya építése indokolt. Olyan műszaki megoldást kell keresni, ami nem gátolja túlzottan a budai közlekedést. A tanácskozáson elhangzott: a világkiállítás - amennyiben hazánk megkapja a rendezés jogát - 1995 áprilisától októberig tart. Ez idő alatt a becslések szerint 14-16 millió látogatóra lehet számítani. (MTI)
1989. február 21., kedd 17:32
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|