|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Levegő Munkacsoport felhívása
"A születés körüli időszakban a szervezetre ható
környezetszennyező anyagok (a gépjárművek által kibocsátott rákkeltő
szénhidrogének, a gyomirtószerek, stb.) életreszólóan károsíthatnak
létfontosságú sejteket: emiatt a felnőtt korban csökkenhet a
szervezet ellenállóképessége, s jelentősen megnőhet a rosszindulatú
daganatos és más betegségekre való hajlam. "
Amerika Hangja:
A Kisgazdapárt gondjai
"A kiszivárgott hírek elég érdekesen keverik mindenesetre az
eladás és a visszaadás lehetőségét, hiszen ha igaz az, hogy a volt
tulajdonosok részvényt kapnak, tulajdonjegyet, ám nem földet - mert
azt az kaphatja, akinek vagyona van, aki tehát fizetni tud - a
mezőgazdaság ügye ismét ott lesz, ahol volt, tehát pontosan ott,
ahol a part szakad. Honnan lesz pénze az országnak arra, hogy
mozdítható, tehát beváltható, kamatozó tulajdonosi jegyeket
osztogasson?"
|
|
|
|
|
|
|
Helyreállt a rend - hétfő reggeli körkép
|
1990. október 29., hétfő - A vasárnap esti ÉT
megállapodásnak megfelelően hétfő reggelre országszerte helyreállt a
rend, minden útelzárást megszüntettek a tiltakozók, gépjárműveikkel
elvonultak a helyszínekről. A végrehajtást a taxisok szervezetten
ellenőrizték. A blokádok helyszínét, a megszállt csomópontokat
mindenütt megtisztították, azokon nyoma sincs a három napos
blokádnak. A tömegközlekedés valamennyi városunkban a szokott
menetrend szerint indult meg, a munkások a munkahelyekre, a tanulók
az iskolába időben eljutottak.
Pécsett, ahol elsőként alakult meg az operatív válságbizottság, már vasárnap este fél 11-re felszámolták az útelzárásokat, egyetlen autó sem maradt a helyszínen. Itt volt egyébként a legkonszolidáltabb a blokád, ami jórészt annak köszönhető, hogy a koordinátorok a polgári védelem munkatársai voltak. Miskolcon este 11-ig elhagyták a blokád helyszínét a gépkocsivezetők. A szolnoki Tisza-híd a szokásos képét mutatja, ismét dübörög rajta a szokásos nagy tranzitforgalom. Kaposvárott vasárnap este hatkor három helyen még újra képezték a zárlatot, de az ottani demonstrátorok főként magángépkocsi-vezetők voltak, akiket késő este, a megállapodás után a taxisok térítettek jobb belátásra.
Az Üzemekben, gyárakban teljes létszámmal indult meg a munka. Komárom-Esztergom megyében a szénbányászat és a villamosenergetikai ipar dolgozói felkészültek arra, hogy ha a közlekedési blokád még hétfőn is áll, akkor a Vértes hegység földutjain közelítik meg a mukahelyeket; erre már nem került sor. A szénbányászat kiesése azonban számottevő: Oroszlányban mintegy 7800 tonna szén, Tatabányán 4200 tonna brikett és 2000 tonna szén esett ki. A bányászok pótműszakokkal kívánják a kiesést pótolni.
Az üzeletek ellátása zavartalan, sőt helyenként feleslegek is képződtek, így Szegeden a kenyérgyárban 40-50 mázsa kenyér maradt a szombati sütésből. Veszprémben a tejet csökkentett áron árulták. (MTI)
1990. október 29., hétfő 08:59
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|