|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Levegő Munkacsoport felhívása
"A születés körüli időszakban a szervezetre ható
környezetszennyező anyagok (a gépjárművek által kibocsátott rákkeltő
szénhidrogének, a gyomirtószerek, stb.) életreszólóan károsíthatnak
létfontosságú sejteket: emiatt a felnőtt korban csökkenhet a
szervezet ellenállóképessége, s jelentősen megnőhet a rosszindulatú
daganatos és más betegségekre való hajlam. "
Amerika Hangja:
A Kisgazdapárt gondjai
"A kiszivárgott hírek elég érdekesen keverik mindenesetre az
eladás és a visszaadás lehetőségét, hiszen ha igaz az, hogy a volt
tulajdonosok részvényt kapnak, tulajdonjegyet, ám nem földet - mert
azt az kaphatja, akinek vagyona van, aki tehát fizetni tud - a
mezőgazdaság ügye ismét ott lesz, ahol volt, tehát pontosan ott,
ahol a part szakad. Honnan lesz pénze az országnak arra, hogy
mozdítható, tehát beváltható, kamatozó tulajdonosi jegyeket
osztogasson?"
|
|
|
|
|
|
|
Az Érdekegyeztető Tanács ülése (3. rész)
|
Az egyre élesedő vitában a munkáltatók részéről elhangzott a továbbiakban, hogy egy korrekten liberalizált üzemanyagár is megfelel az adótöbblet nélküli árnak. A munkaadók és a munkavállalók, mint képviselőik hangoztatták, lényegében kockázatot vállalnak ennek elfogadásával, mert hiszen a világpiaci árakhoz igazódó benzin és olajárak lehetnek túl magasak is. A munkaadói oldal képviseletében Palotás János, a VOSZ elnöke azt hangsúlyozta, s ezzel a munkavállalók is egyetértettek: szerintük a liberalizálás is lényegében egy átlagosan a jelenleginél 12 forinttal olcsóbb üzemanyagár kialakulására vezetne.
A kormány képviselői a tanácskozás közben tartott szünet után a liberalizáció bevezetését elfogadhatónak tartották, de mint Bod Péter Ákos és Rabár Ferenc hangsúlyozták a módosítást a Parlament elé kell vinni. Az ÉT-nek ugyanis, mint mondták, nincs illetékessége az eldöntendő adókérdésben. Kifejezték azt a meggyőződésüket, hogy a Parlament néhány nap vagy hét alatt meghozza a döntését. Addig viszont szerintük a jelenlegi árakt kell fenntartani, ez lehetővé teszi a fogyasztás korlátozását a készletek feltöltését. A néhány napos, hetes forgalmiadó többletet a kormány kész visszajuttatni szociális vagy foglalkoztatási alapba vagy adókedvezményként.
Az ülésen elnöklő Orbán István, a Magyar Gazdasági Kamara alelnöke felhívta a vitázók figyelmét, hogy az ország érdekeit vegyék figyelembe, ne presztizs érdekeiket. Az egyik munkaadói vélemény szerint olyan döntésről vitatkoznak, amelyet a kormány hozott, ezért ne a Parlament elé vigyék az ügyet és az ÉT keretei között most döntsenek az átlagosan 12 forinttal olcsóbb üzemanyagárról.
Többen hivatkoztak az ülésen arra, hogy ilyen pszichikai hangulatban nem lehet tárgyalni. A kormány szerint a fuvarozók a barrikádok visszaállításával fenyegetőznek. A másik tárgyaló fél viszont arra muttott rá, hogy az MDF és a kormány mellett tüntetők a fenyegetettség légkörét vonják a tanácskozás résztvevői és a fuvarozók közé.
A kormány delegációja délután 5 órakor három órás szünetet kért. Nagy Sándor, az MSZOSZ, Palotás János, a VOSZ elnöke, valamint Vajtay József, a Munkástanácsok Országos Tanácsa Társelnöke - az országban kialakult helyzetre is hivatkozva - visszautasította ezt és kérte a kormányt, hogy jóval gyorsabban egyeztesse álláspontját. Többen garanciáát kértek arra is, hogy ne érhesse atrocitás a blokádoknál ügyeletet tartó fuvarozókat. Végül hosszas vita után másfélórás szünetben állapodtak meg. (folyt.köv.)
1990. október 28., vasárnap 18:23
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|