|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Levegő Munkacsoport felhívása
"A születés körüli időszakban a szervezetre ható
környezetszennyező anyagok (a gépjárművek által kibocsátott rákkeltő
szénhidrogének, a gyomirtószerek, stb.) életreszólóan károsíthatnak
létfontosságú sejteket: emiatt a felnőtt korban csökkenhet a
szervezet ellenállóképessége, s jelentősen megnőhet a rosszindulatú
daganatos és más betegségekre való hajlam. "
Amerika Hangja:
A Kisgazdapárt gondjai
"A kiszivárgott hírek elég érdekesen keverik mindenesetre az
eladás és a visszaadás lehetőségét, hiszen ha igaz az, hogy a volt
tulajdonosok részvényt kapnak, tulajdonjegyet, ám nem földet - mert
azt az kaphatja, akinek vagyona van, aki tehát fizetni tud - a
mezőgazdaság ügye ismét ott lesz, ahol volt, tehát pontosan ott,
ahol a part szakad. Honnan lesz pénze az országnak arra, hogy
mozdítható, tehát beváltható, kamatozó tulajdonosi jegyeket
osztogasson?"
|
|
|
|
|
|
|
Veszélyessé váló utak - egyre kevesebb a pénz karbantartásra, fejlesztésre (2. rész)
|
Fejlesztési forrásokkal nem bővelkedik a közlekedési tárca. Erre az évre 3,3 milliárd forintot irányoztak elő különböző közlekedési beruházások megkezdésére, illetve folytatására. Ezzel szemben mindössze 0,5 milliárd forint jutott erre a költségvetésből. A tárca pótlólagos forrásokért folyamodik, hiszen az ez évre tervezett, már megkezdett munkák értéke 2,3 milliárd forint, s ebből csaknem 1 milliárd forintot kellene fordítani az M0-ás autópálya továbbépítésére. Az idei tervek között szerepel egyébként még a polgári Tisza-híd, a bajai Duna-híd konzoljának építése, a 82-es, 83-as főutak győri bevezető szakaszának folytatása, továbbá két kisebb hídnak és tízegynéhány összekötőútnak a megépítése. Mivel a forráshiány következményeként gyorsult a közutak romlási folyamata, nagy ütemben nőnek az ebből származó veszteségek. A szakemberek úgy becsülik, hogy az a többletköltség, amelyet az utak, hidak rossz állapota miatt fizetnünk kell, legalább 6-szorosa annak a különbségnek, amely a szükségesnek tartott, illetve a tényleges fejlesztési-fenntartási ráfordítás között mutatkozik. Mindent egybevetve évente csaknem 40 milliárd forintnyi veszteséget kell a ,,takarékos,, útfejlesztési politika miatt a népgazdaságnak elviselnie. (MTI)
1989. február 23., csütörtök 23:01
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|