|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
Virágzó világkereskedelem a tengereken
|
London, 1990. november 19. hétfő (AFP) - Ismét fellendülőben
van a világ tengeri kereskedelme; legalábbis a kereskedelmi flotta
világszintű növekedéséből ítélve - derül ki a Lloyd,s hajózási hivatal
adataiból.
A júniusban befejeződött előző üzleti évben a világ kereskedelmi hajóflottája 13,1 milló bruttóregisztertonnával (brt) gyarapodott, s ennél többet egész eddigi történelme folyamán csak egyetlen egyszer mondhatott magáénak.
Annál is inkább figyelemre méltó a növekedés aránya, mivel az 1982-1988 közötti időszakban az áruszállításba bevont hajóállomány kapacitása folyamatosan csökkent. A szakemberek csak a vizsgált és az azt megelőző üzleti évben rögzíthettek pozitív eredményeket.
A legnagyobb hajóállománnyal (54,7 millió brt) változatlanul Libéria rendelkezik, messze megelőzve Panamát (39,3 millió brt), Japánt (27 millió brt) és a Szovjetuniót (26,8 millió brt).
A leglátványosabb növekedést Norvégia (7,8 millió brt), illetve Libéria (6,8 millió brt) mondhatja magáénak, a vesztesek listáját pedig - a brit intézet szerint politikai okokból - Panama vezeti (8,1 millió brt).
Tovább növekszik a tartályhajók aránya, de emelkedik a tíz évesnél idősebb vízi járműveké is (8 százalékkal). +++
1990. november 17., szombat 19:31
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|