Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 17.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Amerika Hangj, Esti híradó:

Magyar piac Ausztriában

"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható eredménye van. Íme néhány adat: Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1 százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5 százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag- szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása. "

Virágzó világkereskedelem a tengereken

London, 1990. november 19. hétfő (AFP) - Ismét fellendülőben van a világ tengeri kereskedelme; legalábbis a kereskedelmi flotta világszintű növekedéséből ítélve - derül ki a Lloyd,s hajózási hivatal adataiból.


A júniusban befejeződött előző üzleti évben a világ kereskedelmi
hajóflottája 13,1 milló bruttóregisztertonnával (brt) gyarapodott, s
ennél többet egész eddigi történelme folyamán csak egyetlen egyszer
mondhatott magáénak.

    Annál is inkább figyelemre méltó a növekedés aránya, mivel az
1982-1988 közötti időszakban az áruszállításba bevont hajóállomány
kapacitása folyamatosan csökkent. A szakemberek csak a vizsgált és az
azt megelőző üzleti évben rögzíthettek pozitív eredményeket.

    A legnagyobb hajóállománnyal (54,7 millió brt) változatlanul
Libéria rendelkezik, messze megelőzve Panamát (39,3 millió brt),
Japánt (27 millió brt) és a Szovjetuniót (26,8 millió brt).

    A leglátványosabb növekedést Norvégia (7,8 millió brt), illetve
Libéria (6,8 millió brt) mondhatja magáénak, a vesztesek listáját
pedig - a brit intézet szerint politikai okokból - Panama vezeti (8,1
millió brt).

    Tovább növekszik a tartályhajók aránya, de emelkedik a tíz évesnél
idősebb vízi járműveké is (8 százalékkal). +++



1990. november 17., szombat 19:31


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD