Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 17.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Amerika Hangj, Esti híradó:

Magyar piac Ausztriában

"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható eredménye van. Íme néhány adat: Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1 százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5 százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag- szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása. "

A Mercedes a Szovjetunióban - személykocsik is?

Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. november 16. péntek (MTI-tud) - Werner Niefer, a Mercedes elnök-igazgatója nem zárta ki azt a lehetőséget, hogy személygépkocsikat is fognak gyártani a Szovjetunióval közösen, ,,de öt-hat évig e téren nem várható mozgás,,. Niefer azt követően nyilatkozott, hogy Moszkvában a Mercedes Benz és a szovjet Avtrokon cég megállapodást írt alá, mely szerint licensz alapján Mercedes autóbuszokat fognak gyártani a Moszkva melletti Golicinóban. Niefer a vállalkozás értékét 250 millió márkára becsülte, ebből 150 millió azokra a berendezésekre jut, amelyeket a Mercedes mannheimi gyárából szállítanak majd Golicinóba. A szovjet partner mindenért keményvalutával fizet.


A Mercedes-csillaggal díszített első 0 303-as típusú autóbuszok
már a jövő év elején legördülnek a futószalagról, a teljes kapacitást
1994-re akarjak kiépíteni - évente 2500 autóbusz gyártására
számítanak. Kezdetben a Mercedes részegységeiből akarják a buszokat
összeszerelni, de fokozatosan át kívánnak térni a részegységek helyi
gyártására. A Mercedes eddig Argentinában, Braziliában, Iránban és
Törökországban gyártott buszokat. Egy pénteken Bonnban közzétett
felmérés szerint a szovjet állampolgárok legtöbbje nyugatnémet ipari
termékek említésekor az Adidas mellett a Mercedesre gondol.

    A Mercedes Benz évente 22 ezer autóbuszt gyárt, a Golicinóban
összeszerelendő 0 303-asból eddig 35 ezer darab készült, s a
legkeresettebb Mercedes-busz közé tartozik.

    A licenszmegállapodás mellett a Mercedes és az Avtroton szerződést
írt alá műszaki tanácsadásról és a termék minőségének védelméről is. A
műszaki szaktudás, a know-how zökkenőmentes átadására Golicinóban
német szakemberek állnak majd rendelkezésre. Tervezik, hogy a jövő
évtől szovjet szakembereket is képeznek ki a Mercedes németországi
telephelyein.+++



1990. november 16., péntek 19:32


Vissza »


A Mercedes a Szovjetunióban - Izvesztyija (lásd mtik3046. számú hírünket is)

Moszkva, 1990. november 16. péntek (MTI-tud.) - A gorbacsovi korszak egyik legjelentősebb üzleteként értékelte pénteken az Izvesztyija című szovjet lap a német Daimler-Benz csoport és a szovjet Avtrokon konszern autóbuszgyártási megállapodását.


A gyártás színhelyéül kiszemelt üzem, eredetileg mezőgazdasági
gépek gyártására épült, ám az Agráripari Állami Bizottság félbehagyta
a beruházást, s a félkész épületeket a szovjet konszern rendelkezésére
bocsátotta - közli az Izvesztyija. +++



1990. november 16., péntek 20:12


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD