|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Mercedes a Szovjetunióban - személykocsik is?
|
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. november 16. péntek (MTI-tud) - Werner Niefer, a
Mercedes elnök-igazgatója nem zárta ki azt a lehetőséget, hogy
személygépkocsikat is fognak gyártani a Szovjetunióval közösen, ,,de
öt-hat évig e téren nem várható mozgás,,. Niefer azt követően
nyilatkozott, hogy Moszkvában a Mercedes Benz és a szovjet Avtrokon
cég megállapodást írt alá, mely szerint licensz alapján Mercedes
autóbuszokat fognak gyártani a Moszkva melletti Golicinóban. Niefer a
vállalkozás értékét 250 millió márkára becsülte, ebből 150 millió
azokra a berendezésekre jut, amelyeket a Mercedes mannheimi gyárából
szállítanak majd Golicinóba. A szovjet partner mindenért
keményvalutával fizet.
A Mercedes-csillaggal díszített első 0 303-as típusú autóbuszok már a jövő év elején legördülnek a futószalagról, a teljes kapacitást 1994-re akarjak kiépíteni - évente 2500 autóbusz gyártására számítanak. Kezdetben a Mercedes részegységeiből akarják a buszokat összeszerelni, de fokozatosan át kívánnak térni a részegységek helyi gyártására. A Mercedes eddig Argentinában, Braziliában, Iránban és Törökországban gyártott buszokat. Egy pénteken Bonnban közzétett felmérés szerint a szovjet állampolgárok legtöbbje nyugatnémet ipari termékek említésekor az Adidas mellett a Mercedesre gondol.
A Mercedes Benz évente 22 ezer autóbuszt gyárt, a Golicinóban összeszerelendő 0 303-asból eddig 35 ezer darab készült, s a legkeresettebb Mercedes-busz közé tartozik.
A licenszmegállapodás mellett a Mercedes és az Avtroton szerződést írt alá műszaki tanácsadásról és a termék minőségének védelméről is. A műszaki szaktudás, a know-how zökkenőmentes átadására Golicinóban német szakemberek állnak majd rendelkezésre. Tervezik, hogy a jövő évtől szovjet szakembereket is képeznek ki a Mercedes németországi telephelyein.+++
1990. november 16., péntek 19:32
|
Vissza »
|
|
A Mercedes a Szovjetunióban - Izvesztyija (lásd mtik3046. számú
hírünket is)
|
Moszkva, 1990. november 16. péntek (MTI-tud.) - A gorbacsovi
korszak egyik legjelentősebb üzleteként értékelte pénteken az
Izvesztyija című szovjet lap a német Daimler-Benz csoport és a szovjet
Avtrokon konszern autóbuszgyártási megállapodását.
A gyártás színhelyéül kiszemelt üzem, eredetileg mezőgazdasági gépek gyártására épült, ám az Agráripari Állami Bizottság félbehagyta a beruházást, s a félkész épületeket a szovjet konszern rendelkezésére bocsátotta - közli az Izvesztyija. +++
1990. november 16., péntek 20:12
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|