|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
Vasutas sztrájk a Keleti pályaudvaron a hajléktalanok miatt
|
1990. november 1., csütörtök - A csütörtökre virradó éjszaka
megbénították a Keleti pályaudvar vasutasainak munkáját az
utascsarnokokat, a vágányokon várakozó vasúti szerelvényeket,
vagonokat elfoglaló hajléktalanok. Közülük sokan a Nyugati
pályaudvaról menekültek ide, hogy elkerüljék a rendezést; ne
vihessék őket átmeneti szállásra, betegeiket pedig kórházba. A
Keleti pályaudvaron kialakult áldatlan állapotok, a tervezett
rendezés akadályozása, a késeléssel való életveszélyes fenyegetések
miatt az állomásfőnökség valamennyi vasutas dolgozója sztrájkba
lépett, és nyilatkozatban jelentette ki: minaddig felfüggesztik a
munkát, amíg a normális mmunkavégzés feltételeit nem biztosítják.
Követelik továbbá, hogy munkahelyükről haladéktalanul távolítsák el
a hajléktalanokat. A rendőrség az éjszaka folyamán kivonult a
pályaudvarra, és eltávolították a hajléktalanokat azokról a
helyekről, ahol akadályozták a munkát. A vasutasok ezt követően -
több mint háromórás sztrájk után - ismét felvették a munkát. A
rendőrség később elvonult, és csupán a pályaudvar három hivatalos
rendésze maradt a helyszínen.
Mint Szendi László, a MÁV Budapesti Vasútigazgatóság főmenetirányítója az MTI munkatársának elmondotta, a reggel 6.30 és 7 órakor érkező váltás is felvette a munkát, ám még jelenleg is hajléktalanok foglalják el a műhely- és javítóvágányokon álló szerelvényeket, és kis részben az utascsarnokokat is. Ezek azonban egyelőre nem akadályozzák a pályaudvari dolgozók munkáját.
A rendzavarás és a vasutas sztrájk miatt hajnalban átlagosan négy órás késéssel indultak el a postavonatok. Ezért Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Tolna, Baranya, Somogy, Győr-Moson-Sopron megyék egész területén, valamint Bács-Kiskun, továbbá Komárom-Esztergom megyék egyes részeiben a postai küldemények és a hírlapok csupán jelentős késéssel jutnak el a címzettekhez. (MTI)
1990. november 1., csütörtök 08:53
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|