|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
A benzinválságról
|
-----------------
London, 1990. október 29. (BBC, Panoráma) - Pártos Gábor kommentárjában a magyarországi benzinválságról a következőket mondja:
- A több mint 30 százalékos infláció, az egyre komolyabban fenyegető munkanélküliség következtében az öt hónapja hivatalban lévő magyar koalíciós kormány szerencséje visszájára fordult. A múlt hónapban tartott helyhatósági választásokon országszerte megnőtt a liberális ellenzéki pártok támogatása, ugyanakkor a privatizációs politika kapcsán kiütköztek a Magyar Demokrata Fórum és kisebb koalíciós partnerének, a Kisgazdapártnak a nézetkülönbségei.
Amikor ezután múlt hét csütörtökén a kormány bejelentette, hogy közel 70 százalékkal felemeli az üzemanyagárakat, az intézkedés azonnali reakciót váltott ki a legsúlyosabban érintettekből, a taxisokból és a magán teherfuvarozókból. Gépjárműveikkel elállták a fő útkereszteződéseket, hidakat, vasúti átjárókat, autóbuszpályaudvarokat, és országszerte megbénították a forgalmat.
Azt senki sem vitatta, hogy fel kell emelni az üzemanyagárakat. Az elmúlt három hónapban egyharmadával csökkent a Szovjetunióból érkező, viszonylag olcsó olajszállítmányok mennyisége. Ezzel egyidejűleg az Öböl-válság következtében a világpiaci, tehát keményvalutáért beszerezhető olaj ára megkétszereződött.
Számos bírálat érte azonban a magyar kormányt az áremelések bevezetésének módja, valamint az annak nyomán kialakult helyzet kezelése miatt. Az áremelés bevezetése túlságosan hirtelen jött, és mértéke sokak számára túlságosan nagy volt. (folyt.)
1990. október 29., hétfő
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|