|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
Jóváhagyták az idei útgazdálkodási tervet
|
1990. március 14., szerda - Jóváhagyták az útgazdálkodás
1990. évi tervét az Útalap Társadalmi Bizottság ülésén.
A bizottság megállapította, hogy a korábbi évek gyakorlatától eltérően az idén - mivel a költségvetési támogatás megszűnt - az útalapot az üzemanyagfogyasztási adó egy részéből és más bevételekből, vállalkozáscentrikus gazdálkodási rend alapján kell előteremteni. Az előirányzott 12,4 milliárd forintos alapból az üzemanyagfogyasztási adó a fogyasztástól függően várhatóan 9,6 milliárd forintot tesz ki.
Ebben az évben a főbb fejlesztési elképzelések között a már folyamatban lévő munkák mielőbbi befejezése, az autópálya-építések előkészítése, az építések gyorsítása, valamint az útüzemeltetés és -fenntartás színvonalának emelése szerepel. Várhatóan októberben adják át az M0-ás autóútnak a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya közötti szakaszát Budapest határában, ez világbanki hitelkonstrukcióban valósul meg. A beruházás új Nagy-Duna-hidat és a Soroksári-Duna-ág hídját is tartalmazza. E szakasz átadása után megkezdik az M0-ás autóútnak az M1-es autópályáig terjedő újabb szakaszának építését is. Ugyancsak októberben fejeződik be az M1-es autópálya jobboldali sávjának múlt év októberében megkezdődött építése Tatabánya irányából Győr felé. Ehhez a beruházáshoz a hitelt nemzetközi versenytárgyalás eredményeként a Magyar Hitel Bank Rt. adja.
Az autópályán kívül a főváros agglomerációjában és a 3-as számú főút Mezőkövesdet elkerülő szakaszán lesznek építési munkák. Folytatódik a 47-es számú főút Szeged és Algyő közötti szakaszának négysávossá bővítése, és befejeződik a 4-es számú főút debreceni bevezető szakaszának átépítése. A Szolnoki Városi Tanáccsal és a Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztériummal közös beruházásként folytatódik a szolnoki Tisza-híd építése; júniusban pedig befejezik a bajai Duna-híd átépítését. Gyalogos aluljáró épül a 70-es számú főúton Velencén és a 7-es számú főúton Fonyódon. A kerékpárút- és járdaprogramon, valamint a hidak és forgalmi csomópontok korszerűsítésén kívül az országos közutak legforgalmasabb szakaszainak burkolatmegerősítéseként mintegy 350 kilométeres útszakaszt aszfaltoznak majd. (MTI)
1990. március 13., kedd 23:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|