|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
Sztrájkfenyegetés a BKV-nál
|
1990. január 4., csütörtök - A Budapesti Közlekedési
Vállalatnál hónapok óta feszült a hangulat, mivel a forgalomban
dolgozók nagyfokú leterheltsége miatt, és azért, mert keresetük
jelentősen elmaradt a közlekedési ágazat más területeihez képest. A
kialakult helyzetről a Fővárosi Tömegközlekedési Dolgozók
Szakszervezetének titkára, Wendler László csütörtökön elmondta az
MTI munkatársának, hogy múlt év október 18-án nyílt levélben
fordultak az állami szervekhez. Ebben azt követelték, hogy a
közlekedési dolgozók átlagához viszonyított főmunkaidős bérükre
vonatkozó 30 százalék körüli bérlemaradásból legalább 20 százalékot
kapjanak meg 1990-ben. Kérték a kormány által bejelentett mindenkori
éves inflációt folyamatosan követő bérmechanizmus bevezetését is.
Követeléseikről eddig még nem döntött az Országos Érdekegyeztető Tanács. A főhatóságokkal folytatott több eredménytelen megbeszélés után a vállalati szakszervezet vezetői január 3-án végül is megállapodtak abban, hogy megvárják az OÉT január 18-ai ülését, s ha követelésüket nem teljesítik, akkor január 23-án kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak. Természetesen ennek a pontos időpontjáról időben tájékoztatják az utazóközönséget. Bíznak azonban abban, hogy kérésük meghallgatásra talál, s így nem kényszerülnek erre a végső megoldásra. A szakszervezet vezetése egyúttal kijelölte a sztrájkbizottság tagjait is.
Csak némiképp enyhíti a dolgozók gondjait - hangsúlyozta az szb-titkár -, hogy januártól 12 százalékos önerős vállalati bérfejlesztést hajtottak végre a Budapesti Közlekedési Vállalatnál. (MTI)
1990. január 4., csütörtök 19:57
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|