|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
EB a 470-eseknél (1. rész)
|
1989. szeptember 13. szerda (MTI) - Újabb vitorlás világverseny résztvevőit fogadhatja a jövő hét közepétől Balatonfüred. A májusi soling világbajnokság és több nyári nemzetközi verseny után szeptember 21-étől a 470-es hajóosztály képviselői csapnak össze az Európa-bajnoki címért. Bár még egy hét van a rajtig, természetesen már javában folynak az előkészületek. A nevezési határidő 15-én jár le, így a végleges rajtlista csak ezután válik ismeretessé. Annyi azonban bizonyos, hogy a férfiaknál 23 ország 83 hajója száll vízre, ennyiben határozta meg ugyanis a Nemzetközi Vitorlás Szövetség (IYRU) a maximális induló létszámot. Ennél jóval többen szerettek volna nevezni, de a verseny lebonyolíthatósága érdekében szükség van e korlát felállítására. A Füred-Tihany-Siófok térségben nyugatnémet egységek lesznek legnagyobb számban, a nemzetközi szövetség által meghatározott kvóták szerint ők kilenc hajót indíthatnak. Hogy melyik ország hány kettőst állíthat csatasorba, azt a befizetett tagdíjak, az eredményesség és a szakág aktív képviselőinek száma alapján döntötte el az IYRU. Starnfeld Iván, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára az MTI munkatársának kérdésére elmondta, hogy véleménye szerint a magyarok közül a Nyári testvérduó állhat rajthoz a legnagyobb eséllyel, ők akár az első hatba is bekerülhetnek. A további öt egység közül két-három az első 15-20 között, a többi inkább hátrébb végezhet. Nemcsak a férfiak, hanem a nők is vetélkednek az Európa-bajnokságon. A női résztvevők létszámánál nincs megkötés, magyar hajó csak egy indul. A miértre Starnfeld Iván úgy válaszolt, hogy méltó induló még csak-csak akadna, de megfelelő minőségű felszerelés nem áll rendelkezésre. A Csőregh, Turcsányi kettőstől az első 15-be jutást várják. Csütörtökön - 21-én - csak felmérés lesz, 22-én, pénteken újabb felmérésre és a hivatalos megnyitóra kerül sor, míg az első ,,éles,, futamot 23-án lövik el. Ha minden jól megy és az időjárás nem szól úgy közbe, mint májusban a soling vb-n, akkor hat futamot bonyolítanak le, de eredményt már négy alapján is hírdethetnek. A magyar résztvevők: férfiak: Nyári Gyula, Nyári Zsolt (BKV Előre), Alba András, Lehoczky Gábor (BKV Előre), Varga Attila, Csury Zoltán (Bp. Spartacus), Téglás Csaba, Kiss Tamás (Agárdi MEDOSZ), Pálinkás Csaba, Szabolcs János (Videoton), Vida Kornél, Holczhauzer András (Ganz Hajó) nők: Csőregh Ildikó, Turcsányi Kinga (Agárdi MEDOSZ). x x x (folyt. köv.)
1989. szeptember 13., szerda 12:30
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|