|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
Üröm és Pilisborosjenő nem enged
|
1989. június 3., szombat - Újabb tiltakozó falugyűlést tartottak szombaton Üröm és Pilisborosjenő lakói, mert elfogadhatatlannak tartják mindazt, ami a két falu közé tervezett, 400 kilovoltos távvezeték és az M0-ás autópálya ügyében az elmúlt másfél év alatt történt. A két község társadalmi bizottsága, valamint a Duna Kör helyi csoportja által szervezett falugyűlésen a felszólalók elkeseredetten szóltak arról, hogy a tavaly augusztus óta húzódó tárgyalások és egyeztetések végén a távvezeték gyakorlatilag ugyanazon a helyen halad, mint ami ellen tiltakoztak.
Mint mondották, ez a döntés azon az egyeztető tárgyaláson született, ahol a módosított nyomvonalak közül kellett volna választani. A két falu által támogatott változatot a Fővárosi Tanács képviselői nem fogadták el, így kompromisszum híján a Pest Megyei Tanács elnökhelyettese gyakorlatilag az eredeti nyomvonalra (attól 150 méterre keletre) adta meg az építőknek a területfelhasználási engedélyt. Ezt a döntést az érintett falvak lakói nem fogadták el, és a nagyközségi közös tanács megfellebbezte. Eközben a Duna Kör helyi szervezete a tervek felülvizsgálatára független szakértői csoport létrehozását kérte, majd ez év március 31-én több mint ezer aláírással ellátott levelet küldtek Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszternek, ebben is sürgetve a független szakértői bizottság létrehozását. A levélre ugyan nem érkezett válasz, de ezen a héten a két község országgyűlési képviselőinek részvételével tárgyalások kezdődtek a minisztérium illetékeseivel. Itt elsősorban ugyan az autópálya ügyéről volt szó, de a községek képviselői ígéretet kaptak a független szakértői csoport létrehozására is. A Pest Megyei Tanács határozata ellen benyújtott fellebbezést az Állami Energetikai és Energiabiztonságtechnikai Felügyelet elutasította. Mint a falugyűlésen elhangzott, már csak egyetlen fórum maradt, ahová fordulhatnak: az Ipari Minisztérium, ahová felülvizsgálati kérelmet nyújtottak be. Horváth Ferenc ipari miniszter ígéretet tett a gyors döntésre, és arra, hogy amíg ez meg nem születik, az építkezést felfüggesztik. A falugyűlés szónokai hangsúlyozták, hogy nem emberek és személyek ellen harcolnak, hanem az ellen a múltból ittmaradt döntési mechanizmus ellen, amely lehetővé teszi, hogy a hivatal emberek sorsáról döntsön a megkérdezésük nélkül. (MTI)
1989. június 3., szombat 18:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|