|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
Megszűnik a Dobi István úti autópiac - új nyílik a Nagykőrösi
úton
|
1990. augusztus 24., péntek - A Fővárosi Tanács Csarnok- és
Piacigazgatóságától kapott információ szerint szeptember 1-jétől
megszüntetik a Dobi István úti használtautó-piacot, és
előreláthatóan szeptember 15-én a XIX. kerületi Nagykőrösi úton - az
Ecseri úti használtcikk-piac tőszomszédságában, a leendő nagybani
zöldség-gyümölcs piac közelében - megnyitják az új, nemcsak használt
autók adására-vételére szolgáló piacot.
A változással kapcsolatban az MTI munkatársa arról kérdezte Perger Bélát, a Fővárosi Autópiac Kft. egyik ügyvezetőjét: mi indokolta, hogy más helyet keressenek az autópiacnak? Az ügyvezető elmondotta: az 1972 óta működő Dobi István úti használtautó-piacon, ma már mind a gépkocsik elhelyezésének, mind pedig az adás-vételének kedvezőtlenek a körülményei. Évi 100-120 ezer gépkocsi forgalmazásának lebonyolítására kellene alkalmasnak lennie, de ilyen arányú bővítésre nincs lehetőség. Ezen kívül zavarja a Hungexpo tevékenységét.
Az Autóker Vállalatból alakult három kft., a Fővárosi Tanács Csarnok- és Piacigazgatósága, valamint az NSZK-beli Klapka cég részvételével, 130 millió forintos törzstőkével ez év júniusában alakult kft. az előbbiek miatt vállalkozott az új autópiac kialakítására. A választás a Nagykőrösi út végénél, az M5-ös autópálya torkolatához és a leendő M0-ás körgyűrűhöz közeli területre esett. E több mint 60 ezer négyzetméteres területen az első lépésben mintegy 1500, az év végéig csaknem 2000 gépkocsiállást alakítanak ki. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a régi piachoz képest 400-500-zal több járművet tudnak elhelyezni egyidejűleg. Ezen kívül itt már a különféle szolgáltatóegységek számára is lesz hely: büféket nyitnak, gépkocsialkatrészeket árusítanak, később pedig - várhatóan az év végéig - gumijavító-, autóvillamossági műhelyt és autómosót is felszerelnek.
A piac újdonsága lesz, hogy megnyitása után nem csupán a hétvégeken, hanem - hétfő kivételével - a hét minden napján nyitva lesz. A szolgáltatások körének kiterjesztése és szintjének emelése miatt az eladni szándékozóktól napi 150 forint helypénzt kérnek. A régi piacon 100 forint a tarifa. Az új piac egyébként a tömegközlekedési eszközökkel is megközelíthető, így például a Boráros térről induló 54-es autóbusszal, valamint a közelben elhaladó 154-es és 194-es járattal is. (MTI)
1990. augusztus 23., csütörtök 21:34
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|