|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
A közúti közlekedés dolgozók sztrájkja (1. rész)
|
1990. január 18., csütörtök - A közúti közlekedés dolgozói
csütörtök reggel 7 és 9 óra között országos figyelmeztető sztrájot
tartottak. A munkabeszüntetést a főként Volán vállalatok dolgozóit
képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet szervezte azért, mert a
közlekedési ágazatban az elmúlt időszakban az országos átlagnál
lényegesen gyorsabban csökkent a dolgozók reálbére.
A szakszervezet - mint képviselői elmondták - a feszültségek feloldására már több alkalommal kezdeményezett intézkedéseket, az illetékesek halogató magatartása miatt azonban nem sikerült megnyugtató eredményt elérni. A dolgozók ezért döntöttek a törvény biztosította végső eszköz alkalmzása mellett. A figyelmeztető sztrájk időpontját azonban úgy választották meg, hogy az ne okozzon túl nagy fennakadást a közlekedésben.
Szabadi Farkas, a Volán Egyesülés főosztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a vállalat autóbuszai a hajnali üzemkezdetkor forgalomba álltak, így az üzemek dolgozóit és az éjszakai műszakból hazatérőket a munkabeszüntetés kezdetéig, azaz reggel 7 óráig a menetrendnek megfelelően elszállították. Az iskolás gyerekeket és a kórházi dolgozókat szállító járatok vezetőinek túlnyomó többsége - bár a sztrájk követeléseit támogatták - utasaikra tekintettel 7 óra után is dolgozott. Több vidéki iskolában azonban részleges, illetve teljes tanítási szünetet rendeltek el, a lehetséges iskolai szünnapok terhére. Azok a járatok, amelyeket útjuk közben érintett a sztrájk, csak olyan helyen - például vendéglő, pályaudvar közelében - álltak le, ahol megvoltak az alapvető étkezési és higiéniai feltételek. A kétórás sztrájk a napi Volán autóbuszjáratok 10 százalékát és az autóbuszvezetők 80 százalékát érintette. A Volán főosztályvezetője szerint az utasok a kényelmetlenségek ellenére is megértéssel vették tudomásul a buszvezetők akcióját. (folyt.köv.)
1990. január 18., csütörtök 11:11
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|