|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
|
|
|
|
|
Forgalomtechnikai intézkedések az M1-es autóúton
|
1990. január 4., csütörtök - Az M1-es autóút Tatabánya és
Győr közötti szakaszán forgalomtechnikai intézkedéseket vezetnek be
a napokban - erről tájékoztatta az MTI-t Törőcsik Frigyes, a
Közlekedési-, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium közúti
főosztályának vezetője.
Köztudott, hogy az Ausztria és Magyarország közötti közúti forgalom legnagyobb része a M1-es autópályán és autóúton bonyolódik le. A két ország fővárosa közötti forgalom az elmúlt években - ismert okok miatt - jelentősen megnőtt. A közlekedésbiztonsági szakemberek mindkét oldalon, a forgalombiztonság érdekében, intézkedéseket vezettek be. Az ausztriai B10-es úton például sokkoló táblákkal hívják fel a figyelmet az óvatos közlekedésre, és rendszeres sebességkontroll-mérésekkel, valamint rendőri jelenléttel törekednek a szabályos közlekedés betartatására. A veszélyes útszakaszon a fényszóró nappali használatát is javasolják.
A magyar területen megnövekedett forgalom - különösen a Tatabánya-Győr közötti autóúton - szintén különböző intézkedések bevezetését indokolta. Több figyelemfelkeltő, és a helyes közlekedésre utaló táblát helyeztek ki. Időközben, 45 kilométer hosszon, az autóúti szakasz mellett, megkezdődött az autópálya jobb oldalának építése is; az építési terület mellett szalagkorlátot helyeztek el. Már a szalagkorlát építése során is megfigyelhető volt azonban, hogy a munkaterület mellett a korlátozó jelzéseket a közlekedők nagy része figyelmen kívül hagyta. A közlekedési morál - a sebességtúllépések, a másik jármű leállósávra szorítása, a veszélyes előzések, valamint más szabálytalanságok miatt - ezen a szakaszon romlott, és emiatt a balesetek száma kritikus mértékűvé vált. Ez indokolta, hogy januártól a teljes szakaszon 90 kilométerre csökkentsék a megengedett legnagyobb sebességet, valamint további figyelemfelkeltő táblákat helyezzenek el. E jelzéseken túl a rendőri ellenőrzés fokozásával is tervezik a szabályos közlekedés betartatását és egyben az útszakasz közlekedésbiztonságának javítását. (MTI)
1990. január 4., csütörtök 15:17
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|