![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Az M0-ás autópálya környezetvédelme
|
![](../img/spacer.gif)
1989. november 9., csütörtök - A magyarországi autópályák közül az M0-ás épülő, mintegy 30 kilométeres szakaszán tervezték meg eddig a legkorszerűbb módon a környezet védelmét, legalábbis ez tűnik ki mindabból, amit az UVATERV szakértője mondott el csütörtökön a MTESZ székházában ahol a Közlekedéstudományi Egyesület rendezvényén. Ezen ismertették azokat az elképzeléseket és megvalósult terveket, amelyek az M0-ás autópálya környezetkárosító hatásaitól védik az embert és a természetet.
A szakemberek a környezetvédelem érdekében több helyen zajvédő falat építenek az autópálya nyomvonalán, hogy ezzel csökkentsék a zajszintet. Mindennek főként ott van jelentősége, ahol az autópálya lakott területek mellett, illetve azon keresztül halad. A zajvédő falat elsősorban a még tervezés alatt álló úgynevezett budai szakaszon alkalmazzák, ahol az autópálya a XII. kerület déli részén, Diósdon és Törökbálinton halad keresztül. Itt a védelem érdekében erdősávokat is telepítenek, ezzel is fokozva a ,,zajszűrést,,. A szántóföldek védelmét szintén erdősávok telepítésével oldják meg. A Csepel-szigeten a csapadékvizet is zárt rendszerben vezetik el az autópályáról, mivel ez a terület természetileg olyan értékes, hogy semmiféle károsodás nem engedhető meg; márcsak azért sem, mivel itt találhatók a Fővárosi Vízművek kútjai is. Ez lesz Magyarországon az első olyan gyorsforgalmi útszakasz, melynek építésénél figyelembe vették a komplex környezetvédelmi szempontokat. (MTI)
1989. november 9., csütörtök 14:59
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|