![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (2. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
Az közúti fejlesztési ,,csomagon,, belüli 25 millió dolláros útrehabilitációs hitelezéssel kapcsolatban az MTI munkatársa további részleteket tudott meg. Ezt az összeget három évre elosztva lehet felhasználni, az idén és jövőre 10-10 millió dolláros, 1991-ben pedig 5 millió dolláros részletben. A hároméves program munkáira nemzetközi versenytárgyalást írtak ki, az ajánlatok értékelése hamarosan megkezdődik, s azt követően kerül sor a kivitelezők megbízására, a munkák megindítására. Összesen 300 kilométernyi útszakasz felújítására, korszerűsítésére, bővítésére lehetett pályázni. Így egyebek között a 86-os út Mosonmagyaróvár és Csorna közötti szakaszának rekonstrukciójára, az M1-es autópálya egy részének (a 80-as kilométerkő körül) átépítésére, illetve az M7-es autópálya újabb, 8 kilométeres szakaszának továbbépítésére. Az erre az évre tervezett és a pályázati kiírásban is szereplő 300 kilométeres burkolatépítés körülbelül másfél milliárd forintnyi ráfordítást igényel. Ennek csak egy részét - 35-40 százalékát - teszi ki a világbanki támogatás, a további csaknem 1 milliárd forintot az útalapból kell fedezni. (MTI)
1989. július 11., kedd 14:49
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|