![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Ütemterv szerint épül az M0-ás körgyűrű
|
![](../img/spacer.gif)
1989. április 12., szerda - Nagyszabású földmunkák kezdődtek a Csepel-szigeten az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építésének részeként. Negyven-ötven teherautó naponta többszöri fordulással átlagosan ezer köbméter földet hord erre a területre - jelenleg főként a sóskúti bánya meddőanyagát - a töltéshez, a leendő út alapjaihoz. Itt egyébként a gázvezetéket, a víznyomó csöveket már lefektették, felettük húzódik majd az út. Mindez azonban csak egy szakasz az 1990 végére elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú autópálya félgyűrűnek, amely, mint ismeretes, Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd össze úgy, hogy közben a Csepel-szigeten vezet át. Az átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága, a jelenleg még kényszerűen Budapesten átmenő forgalom egy része elkerülheti a várost.
Ez évben összesen 1,2 milliárd forint értékű munkát kell elvégezni, ehhez egyebek mellett 1,5 millió köbméter föld megmozgatása tartozik. Dolgoznak Dunaharaszti közelében is, ahol egy 3,5 kilométeres szakaszon már a pályaszerkezet alsó betonrétegét terítik a gépek, erre fektetnek majd három aszfaltréteget. Ugyancsak munkát ad az 51-es út süllyesztése, hogy majd az M0-ás utat keresztezve ez alatt fusson tovább. Készül a két Duna-híd is. A soroksári oldalról a Csepel-szigetre átívelő híd szerkezeti elemei már össze is érnek, így gyalog átjuthatnak rajta az építők. A Hárosnál a nagy Duna fölött készülő híd acélszerkezeti elemeit most helyezik be az óriás daruk. Ugyancsak épül az üzemmérnökségi telep is, innen látják majd el az út működéséhez szükséges munkálatokat, az esetleges burkolatjavításokat, télen a szórókocsik irányítását, a karbantartást. (MTI)
1989. április 11., kedd 21:18
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|