![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Amerika Hangj, Esti híradó:
Magyar piac Ausztriában
"Az egyik csehszlovák gazdasági lap szomorúan állapítja meg, hogy
Magyarország már nem csupán paprikát és paradicsomot exportál, hanem
gépeket is, míg Csehszlovákia megszűnt fejlett ipari ország lenni. A
bécsi szakértők ennek okát abban látják, hogy a Magyarországon már
sokkal régebben megindított gazdasági átalakulásnak most látható
eredménye van. Íme néhány adat:
Az elmúlt évtizedekben - 1970 és 1989 között - a csehszlovák
gépi termékek exportja Ausztria felé 27,8 százalékról 20,1
százalékra esett vissza. Ugyanebben az időszakban Magyarország
Ausztria felé irányított gépipari exportját 28,9 százalékról 31,5
százalékra tudta megemelni. Igaz, az elmúlt 20 évben Csehszlovákia
az Ausztriával folytatott kereskedelemben majd mindig felesleget ért
el, azonban csak azáltal, hogy egyre növelte a nyersanyag-
szállítást, egyidejűleg csökkent a kész- és félkész áruk szállítása.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Tájékoztató az autópálya-használati díj bevezetéséről és az útalap létrehozásáról (1. rész) (OS)
|
![](../img/spacer.gif)
Budapest, 1989. április 7., péntek - A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium az alábbi közlemény nyilvánosságra hozatalára kérte az OS-t. A közúthálózat fejlesztése, fenntartása évek óta elmarad a motorizációs igényektől. A forgalom évente 3-5 százalékkal növekszik. Az utak építésére és fenntartására rendelkezésre álló költségvetési források ezzel nem tartanak lépést. Különösen az autópálya építésének üteme lassult le, mivel a költségvetés kivonult a közúthálózat fejlesztésének finanszírozásából. Ezért csak pótlólagos források felhasználása teszi lehetővé az autópályahálózat továbbépítését, amely biztosítja a külföldi működő tőke bevonását a garantált pénzügyi forrásképzéssel. A Minisztertanács mérlegelve a kialakult helyzetet 1989. április 1-jei ülésén döntött az autópálya-használati díj bevezetéséről 1989. május 1-től, valamint az útalap létrehozásáról 1990. január 1-től. Az autópálya-használati díj bevezetésének jelentősége három területen mérhető le: 1. Az autópálya-használati díj évközi bevezetésével elkerülhetők a folyamatban lévő autópálya, út- és hídépítések azonnali leállításai, a beruházásokba eddig befektetett több mint 3 milliárd forint értékű munka mielőbb befejezésre kerülhet, ezáltal csökkennek a járművek üzemeltetőinek költségei. 2. A bevezetésre vonatkozó döntéssel együtt határozat született a költségvetésből elkülönített - tervalkut kizáró - útalap működtetésére is. Az autópályahálózat fejlesztésének gyorsítását csak külföldi működő tőkével lehet elérni. Az autópálya-használati díj bevezetésével megteremtődik a törlesztéshez szükséges pénzügyi forrás. Az autópálya-használati díjból az alábbi program valósítható meg: - Ez évben a nyári szezonra elkészül az M5-ös autóút Kecskemétig, így a már forgalomba helyezett szakasz további 22 km autóúttal bővül. - A jövő évben megépül az M0 autóút, a 6-os út és az M5 autópálya közötti 15 km-es szakasz. (folyt.köv.)
1989. április 7., péntek 18:59
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|