|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A MÚOSZ Elnökségének közleménye
"A MÚOSZ Elnöksége rendkívüli ülést
hívott össze a Magyarország című hetilap szerkesztőségét érintő
kiadói döntés megvitatására.
A MÚOSZ Elnöksége megütközéssel és felháborodással ítéli el azt
a módszert, amellyel a kiadó - saját fogalmazása szerint - a
szerkesztőség előzetes megkérdezése nélkül kívánja a lap ,,célját,
jellegét és irányvonalát módosítani,,.
"
SZER, Magyar híradó:
Személycserék - ki megy és ki marad?
"Rabár Ferenc saját esetleges távozásáról közli, hogy csupán
feltételezés és semmi biztos alapja nincs. Nagy Ferenc József
földművelésügyi miniszter még semmilyen formában sem értesült a
várható változásokról.
Hasonlóképp nyilatkozik a többi miniszter is. Matolcsy György
cáfol, a kormányszóvivő pedig nem kíván tápot adni sem személyekre,
sem a tárcákra, sem az időpontokra vonatkozó találgatásokat
illetően. A kormány-főtanácsos pedig személyi kérdésekben nem
bocsátkozik cáfolatokba, illetve megerősítésekbe.
"
|
|
|
|
|
|
|
MDF - Közlekedési fórum (1. rész)
|
1990. augusztus 24., péntek - A vártnál jóval több
nehézséggel találta szemben magát hivatalba lépésekor Siklós Csaba
közlekedési és hírközlési miniszter, a tárca helyzete a
feltételezettnél is rosszabb volt. Egyebek között erről beszélt a
miniszter az MDF székházában pénteken rendezett fórumon a tárcához
tartozó vállalatok képviselői és az újságírók előtt.
A tárca helyzetéről adott rövid elemzésében a negatívumok között említette, hogy kevés a közlekedési végzettségű mérnök, közgazdász, a vasúttal foglalkozó, vasúthoz értő, illetve a hírközlési szakember. A koncepcionális kérdések megoldása az év eleje óta szinte állt, mindenki a rendszerváltásra várt. A tárcához tartozó ágazatok gondjait elemezve ismert tényeket sorolt: a nagyvárosok vasúton még ma is három óra távolságra vannak Budapesttől, szinte alig épült autópálya, nincsenek dunai hajókikötők, a repülés helyzete mélyponton van, a szovjet gépek elöregedtek, alkatrész-utánpótlásuk megoldatlan, ha lesz is alkatrész, azért hamarosan dollárban kell fizetni. A telefonigénylőknek több mint 12 évet kell várniuk, a telefonhiány az üzleti élet kialakulását is hátráltatja, mert megfelelő telekommunikáció híján a működő tőke megáll a határnál. A települések 10-15 százalékában még mindig nincs vezetékes ivóvíz, s gond a szennyvízelvezetés is.
A miniszter a legfontosabb célok között említette a megfelelő szervezet kialakítását mind a minisztériumban, mind pedig a tárcához tartozó vállalatoknál. Az év végéig 60 százalékban megújul a vezetés, s remélhetőleg az új gondolatok az eredményesebb működést szolgálják majd. A fejlesztéshez meg kell találni a finanszírozási forrásokat, s egyértelműen meg kell határozni, hogy abban mekkora rész terheli az államot, illetve a vállalatokat. A lehetséges pénzügyi források között említette a különböző hiteleket, a hazai, illetve a működő tőke bevonását. A miniszter elkerülhetetlennek ítélte az inflációt követő tarifaváltozásokat. Szólt arról, hogy 1991 és 1994 között változatlan áron számítva mintegy 400 milliárd forintot kívánnak fejlesztésre költeni.
A terveket részletezve elmondta, hogy 1993 végéig befejeződik mintegy 300 kilométer hosszúságú autópálya, illetve úthálózat területi előkészítése. A 2000-ig szóló autópálya-program szerint a következő tíz évben határtól határig kiépül az M1-es, az M5-ös és az M7-es autópálya, illetve Polgárig lehet autózni az M3-ason. Az M0-ás körgyűrű az M1-es és az M3-as autópálya között teremt kapcsolatot. (folyt.köv.)
1990. augusztus 24., péntek 17:11
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
MDF - Közlekedési fórum (2. rész)
|
A hírközlés fejlesztéseként 1993 végéig félmillió új telefon-előfizető bekapcsolására nyílik lehetőség, a felszabaduló vonalakkal együtt mintegy 300 ezerrel nő a magánelőfizetők száma.
Siklós Csaba kérdésekre válaszolva közölte: foglalkoznak a magyarországi tranzit-repülőtér megvalósításának gondolatával, azonban korántsem biztos, hogy az Nagykálló térségében épülne meg. A készülő tanulmánytervből azonban csak akkor lehet valóság, ha a külföldi tőke ,,beszáll,,. A tárca azt szeretné, ha az Útalap a benzin árából származó bevételből 10 százalékkal részesülne, ebből meg lehetne oldani a fenntartási költségeket. A Bécs-Budapest gyorsvasút kiépítésével kapcsolatban a miniszter úgy fogalmazott, hogy az új pályarendszer létesítésére beható tárgyalások folynak, az új vasút azonban 15 milliárd schillingbe kerülne. A másik lehetséges megoldás: a meglévő vasúti pálya átépítésével csatlakozni az európai vasúthálózathoz. Ily módon a 160-200 kilométer/óra ,,sebességtűrésű,, pálya megépítése csak 2,5 milliárd schillingbe kerül. A rádiótelefonos fejlesztésekre utalva kijelentette: a kérdést a minisztérium mielőbb szeretné megnyugtató módon rendezni. Az elképzelt fejlesztés a viták, botrányok után fél éves csúszással megindulhat. (MTI)
1990. augusztus 24., péntek 17:13
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|