|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A MÚOSZ Elnökségének közleménye
"A MÚOSZ Elnöksége rendkívüli ülést
hívott össze a Magyarország című hetilap szerkesztőségét érintő
kiadói döntés megvitatására.
A MÚOSZ Elnöksége megütközéssel és felháborodással ítéli el azt
a módszert, amellyel a kiadó - saját fogalmazása szerint - a
szerkesztőség előzetes megkérdezése nélkül kívánja a lap ,,célját,
jellegét és irányvonalát módosítani,,.
"
SZER, Magyar híradó:
Személycserék - ki megy és ki marad?
"Rabár Ferenc saját esetleges távozásáról közli, hogy csupán
feltételezés és semmi biztos alapja nincs. Nagy Ferenc József
földművelésügyi miniszter még semmilyen formában sem értesült a
várható változásokról.
Hasonlóképp nyilatkozik a többi miniszter is. Matolcsy György
cáfol, a kormányszóvivő pedig nem kíván tápot adni sem személyekre,
sem a tárcákra, sem az időpontokra vonatkozó találgatásokat
illetően. A kormány-főtanácsos pedig személyi kérdésekben nem
bocsátkozik cáfolatokba, illetve megerősítésekbe.
"
|
|
|
|
|
|
|
Demonstráció a környezeti ártalmak ellen Győrött
|
1989. szeptember 25., hétfő - Tekintélyes kocsisort kényszerített várakozásra hétfőn Győr határában a Reflex Környezetvédő Egyesület, az osztrák ,,zöldek,, és a bécsi székhelyű Alpok-Adria Alternatív Szervezet közös akciója. A demonstráció résztvevői félszélességben, pontosan 30 percre lezárták az M1-es nemzetközi főútvonal belvárosba vezető szakaszát. A közvélemény figyelmét akarták ezzel felhívni a várost elkerülő út haladéktalan megépítésének fontosságára. A kényszerűen várakozó autósokat magyar és német nyelvű röplapokon tájékoztatták arról az áldatlan helyzetről, amelyet a várost elkerülő út kiépítésének elmaradása miatt a győrieknek kell immár hosszú idő óta elszenvedniük. A nyomasztó arányú tranzitforgalomból származó zajártalom és légszenyezés emberek tízezreinek egészségét veszélyezteti. A tiltakozó akció szervezői ennek megszüntetését követelik.
A lezárt úton veszteglő autók vezetőinek egy része megadással, sőt egyetértéssel vette tudomásul a történteket, mások viszont türelmetlenek voltak: hangos dudálással, indulatos kiabálásssal nyilvánították ki, hogy nem érzik saját ügyüknek a tüntetést. Az autósok türelmét próbára tevő demonstráció annak a hétfőn Győrött, osztrák és svájci szakemberek részvételével megkezdődött kétnapos tanácskozásnak a része volt, amelyen éppen a közúti közlekedés környezeti ártalmait, a Magyarország ,,átjáróház,, szerepéből adódó gondokat és az úgynevezett ,,tranzitterror,, elleni védekezés lehetséges módjait vitatják meg. A burgenlandi ,,zöldek,, a Közös Piac közlekedéspolitikájáról szólva a közúti forgalom liberalizálása mellett emelték fel szavukat. Hangoztatták: a prognózisok szerint a következő két évtizedben a közuti teherfogalom megduplázódására lehet számítani. Megítélésük szerint a várható növekedés együtt jár a környezeti ártalmak növekedésével. Az ellenük való védekezés érdekében követelték a felesleges áruszállítások kiküszöbölését, a tehergépkocsi-forgalom fokozott adóztatását, az éjszakai szállítások betiltását és ezzel együtt a vasúti áru-, és személyszállítás feltételeinek javítását. A környezeti terhelés és a közlekedési hálózat összefüggéseivel kapcsolatban a hazai szakemberek elsősorban a településközpontokat tehermentesítő utak kialakítását szorgalmazták. (MTI)
1989. szeptember 25., hétfő 18:37
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|