Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 14.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A MÚOSZ Elnökségének közleménye

"A MÚOSZ Elnöksége rendkívüli ülést hívott össze a Magyarország című hetilap szerkesztőségét érintő kiadói döntés megvitatására. A MÚOSZ Elnöksége megütközéssel és felháborodással ítéli el azt a módszert, amellyel a kiadó - saját fogalmazása szerint - a szerkesztőség előzetes megkérdezése nélkül kívánja a lap ,,célját, jellegét és irányvonalát módosítani,,. "
SZER, Magyar híradó:

Személycserék - ki megy és ki marad?

"Rabár Ferenc saját esetleges távozásáról közli, hogy csupán feltételezés és semmi biztos alapja nincs. Nagy Ferenc József földművelésügyi miniszter még semmilyen formában sem értesült a várható változásokról. Hasonlóképp nyilatkozik a többi miniszter is. Matolcsy György cáfol, a kormányszóvivő pedig nem kíván tápot adni sem személyekre, sem a tárcákra, sem az időpontokra vonatkozó találgatásokat illetően. A kormány-főtanácsos pedig személyi kérdésekben nem bocsátkozik cáfolatokba, illetve megerősítésekbe. "

A KSZSZ véleménye: vessék el az autópálya-díj ötletét

1989. április 17., hétfő - A Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége hétfői elnökségi ülésén Nagy Ervin közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhelyettes ismertette a tárca újabb javaslatait az autópályahasználati-díj bevezetésével kapcsolatban.

A miniszterhelyettes utalt arra, hogy a minisztérium kényszerítő
külső hatásokra terjesztette a kormány elé az
autópályadíj-tervezetet. A díj bevezetésének egyik legnyomósabb
indoka, hogy ezáltal sikerül évente mintegy 1.5 milliárd forintos
bevételhez jutni, ami az útfejlesztésekben az állami részvételt
jelentené, ez ugyanis feltétele, illetve biztosítéka lenne a
külföldi tőke beáramlásának. A tárcát és a kormányt ért bírálatok
hatására most ismételten áttekintik a javaslatot - mondotta Nagy
Ervin -, és újabb megoldási módozatokat terjesztenek a
Minisztertanács elé. Az egyik változat szerint évente 600 forintot
kellene fizetni a sztrádahasználat fejében, ez éves bérleti díj
lenne. Egy másik javaslat: napi, havi és éves jegyeket bocsátanának
ki, ez utóbbi 1000 forintba kerülne, ám ha ezt a variációt fogadnák
el, kapukat kellene építeni az autópályák csatlakozási pontjainál, s
ez körülbelül 3 milliárd forintot emésztene fel. Egy újabb, még
meglehetősen nyers elképzelés szerint éves és negyedéves bérletek
lennének, az egy évre szóló bilétát ezer forintért kellene
megvásárolni.

    Az elnökség tagjai kifejezésre juttatták véleményüket: nem
bíznak abban, hogy a kormány az útadót autópálya-építésre használná
fel, ezen a téren már vannak rossz tapasztalataik; nem utolsósorban
az, hogy a legutóbbi két forintos benzinár-emelésből, az ígéretek
ellenére, egy fillért sem kapott a közlekedési tárca.

    Az elnökség leszögezte: egyik variációval sem ért egyet, mi
több, magával az útadóval sem, mivel az nemcsak a magánautósokat
sújtja, hanem rendkívül hátrányosan érinti a közúti közlekedési
vállalatokat is. Hozzávetőlegesen 150-200 millió forintos
többletkiadást jelentene számukra a díj bevezetése. Ezt csak a
nyereség terhére lehetne kigazdálkodni, vagy a szolgáltatási árakat
kellene növelni. A szakma számára létkérdés az autópálya-építés,
illetve -karbantartás, ám célszerűbb lenne, ha a külföldi működőtőke
mobilizálásához szükséges 1.5 milliárd forintot más forrásból
biztosítaná a kormány. Egy ötlettel is szolgáltak az elnökség
tagjai: véleményük szerint, ha a mostani benzinár egy részét,
nevezetesen literenként egy forintot erre a célra elkülönítenének,
akkor évente összejönne a szükséges összeg. (MTI)


1989. április 17., hétfő 17:41


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD