|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Még nem késő - Az MSZP II. kongresszusának állásfoglalása az ország helyzetéről
"A munkások, a munkavállalók védelme nélkül nincs szociális
piacgazdaság
Új munkahelyeket kell teremteni a szolgáltatások
bővítésével és az elmaradott területek fejlesztésével. Elő kell
segíteni, hogy az állásukat vesztettek munkát kapjanak vagy
vállalkozzanak. A munkanélküli segély csak átmeneti megoldás lehet.
"
Izraeli Rádió, A zsidó világ:
Csurka Istvánról
"A Pesti Hírlap 1990. október 21-iki számában másfél lapoldalas
terjedelemben írta meg válaszát Benedek Pálnak, az MTI tel-avivi
tudósítójának, az Új Kelet egyik szerkesztőjének. Csurka jó író.
Szatírái közismertek Magyarországszerte. Éppen ezért nem látszik
különösen nagy feladatnak, hogy a saját stílusában ízekre szedjen
egy MTI tudósítást. A baj ott kezdődik - mint minden ilyen esetben
-, hogy cikke csúsztat, méghozzá erősen csúsztat.
Elég is csak a cikk végéből idézni néhány mondatot, hogy
megértsék mire gondolok. Idézem: Benedek úrnak pedig talán azt
kellene ezek után jelenteni, hogy van-e magyarországi származású
azok között a fegyveresek között, akik tucatszámra lődözik le a
fegyvertelen arab tüntetőket? És ha van, kik befolyásolják őket?
"
|
|
|
|
|
|
|
Berecz János látogatása Záhonyban (1. rész)
|
1989. január 5., csütörtök - A MÁV záhonyi üzemigazgatóságának munkájával ismerkedett csütörtökön Berecz János, az MSZMP Politikai Bizottságának tagja, a Központi Bizottság titkára. Délelőtt az állomás épületében Sipos István üzemigazgató és Hideg Nagy János, az üzemi pártbizottság titkára tájékoztatta a 7300 dolgozót foglalkoztató vasúti csomópont munkájáról. Jelen volt Gyuricsku Kálmán, a Szabolcs-Szatmár megyei pártbizottság első titkára, Bánóczi Gyula, a megyei tanács elnöke és Onozó György, a MÁV vezérigazgatója.
Sipos István elmondotta, hogy az üzemigazgatóság területén az elmúlt évben 18 millió tonna árut mozgattak meg. A hazánkba érkező áruk szállítási tervét és tranzitfuvarozási tervüket túlteljesítették. Az árukiszállítás azonban már nem volt ilyen egyenletes: az év során több alkalommal forgalmi korlátozást kellett bevezetni. Záhony - bár még nagyközség - az utóbbi években igazi vasutasvárossá fejlődött. Infrastrukturája jobb, mint a Szabolcs-Szatmár megyei átlag. Szólt arról, hogy 74 környékbeli településről járnak dolgozóik a vasúthoz. Az utánpótlás is biztosított: a záhonyi vasútforgalmi szakközépiskolába jelenleg négyszeres a túljelentkezés. A tanulókat már csak úgy tudják elhelyezni, ha a MÁV oktatóközpontjának egy részét is átadják az iskolának. A Politikai Bizottság tagja ezután üzemlátogatáson vett részt. Megtekintette az átrakókörzet több egységét, közte a tengelyátszerelő műhelyt, a kézi és a kisgépes rakodóhelyeket, az eperjeskei rendezőpályaudvart, az Agrotek és a Compack vállalat részlegeit. Az utóbbi raktárházában Czimbalmos Béla vezérigazgató mutatta be az egy hónapja működő teacsomagoló üzemrészt. Berecz János délután felszólalt a vontatási főnökség mozdonyirányító csarnokában rendezett munkásgyűlésen. Bevezetőben, a hazánkban zajló politikai reformfolyamatokról szólva, kiemelte, hogy annak következetes megvalósítása az ezredfordulóig befolyásolja a magyarság sorsát. Hangsúlyozta: az az intézményrendszer, az az Alkotmány, az a törvényesség, amelyet az elmúlt 40-45 évet jellemezte részben megállta a helyét, részben rosszul vizsgázott. 1957 után azonban volt lehetőségünk mindezt átalakítani, s éltünk is e lehetőséggel: szakítottunk a sztálinizmus lényegével, s megteremtettük az országban a törvényes rendet. (folyt.köv.)
1989. január 5., csütörtök 21:11
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|