|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Egy héttel a blokád után - Közvélemény-kutatás
"... a bizalmi válság nem terjedt ki az egész hatalmi apparátusra:
miközben az emberek nagy része úgy látja, hogy a válságban érintett
miniszterek nem állták meg a helyüket, túlnyomó többségük kedvezően
ítéli meg a rendőrség szerepét.
A felmérés során a megkérdezettek legnagyobb része, 63 százaléka
a kormányt tette felelőssé a konfliktus kirobbanásáért. 19
százalékuk egyaránt hibáztatta a kormányt és a taxisokat, és csak 10
százalékuk marasztalta el pusztán a fuvarozókat. "
BBC, Késő esti Panoráma:
Orbán-interjú
" A helyzet a következő: a Fidesz az MDF-kormányba nem megy be.
Még ha be akarnánk menni, akkor sem volna erre
lehetőség, mert nem várható a kormány átalakítása, tehát koalíciós
szélesítésre nem fog sor kerülni. Ez a dolog egyik oldala. A dolog
másik oldala, hogy mindig van valami aktuális ügy, ami miatt
előkerül ez a kérdés. Az aktuális ügy most éppen a budapesti
főpolgármester és alpolgármesterség kérdése."
|
|
|
|
|
|
|
Egy héttel a blokád után - Közvélemény-kutatás az októberi
benzinár-emelést követő válságról (1. rész)
(OS)
|
1990. november 9., péntek - 1990. november 4-én a Medián Közvélemény- és Piackutató Kft. - a Belügyminisztérium Sajtótitkárság megbízásából - telefonos közvélemény-kutatást végzett az október 25. és 28. közötti közlekedési blokádról. A felmérés Budapesten, Győrött és Debrecenben készült; a kérdezőbiztosok a fővórosban 300, a két vidéki nagyvárosban pedig 150-150 személyt hívtak fel. A feldolgozható interjúk száma az első esetben 298, a másodikban 146, a harmadikban pedig 149 volt.
Mivel Magyarországon a telefonellátottság nagyon függ a társadalmi helyzettől, a megkérdezettek sok szempontból nem reprezentálták a három város lakosságát. A nemek aránya megfelelt az átlagnak. Az életkor tekintetében szintén nem voltak nagy eltérések: a legfiatalabbak és a legidősebbek aránya egy kicsit elmaradt az átlagtól, míg a középnemzedékeké egy kicsit meghaladta azt. Az iskolázottságot tekintve viszont nagyon nagyok a különbségek: a megkérdezettek között az átlagosnál sokkal kisebb volt a legfeljebb általános iskolát végzettek aránya, és sokkal nagyobbb az egyetemet, főiskolát végzetteké. És még egy, a téma szempontjából nem elhanyagolható különbség: a megkérdezettek kétharmadának volt gépkocsija.
A közlekedési blokádra, mint ismeretes, nem sokkal a helyhatásági választások második fordulája után került sor. A választások azt mutatták, hogy az elmúlt hónapokban csökkent a kormánypártok népszerűsége.
Ám a bizalmi válság nem terjedt ki az egész hatalmi apparátusra: miközben az emberek nagy része úgy látja, hogy a válságban érintett miniszterek nem állták meg a helyüket, túlnyomó többségük kedvezően ítéli meg a rendőrség szerepét.
A felmérés során a megkérdezettek legnagyobb része, 63 százaléka a kormányt tette felelőssé a konfliktus kirobbanásáért. 19 százalékuk egyaránt hibáztatta a kormányt és a taxisokat, és csak 10 százalékuk marasztalta el pusztán a fuvarozókat. A vidéki kérdezettek véleménye csak abban tért el a fővárosiakétól, hogy még gyakrabban hibáztatták a kormányt, illetve ritkábban marasztalták el mindkét felet. (folyt. köv.)
1990. november 9., péntek 19:12
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|