|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Egy héttel a blokád után - Közvélemény-kutatás
"... a bizalmi válság nem terjedt ki az egész hatalmi apparátusra:
miközben az emberek nagy része úgy látja, hogy a válságban érintett
miniszterek nem állták meg a helyüket, túlnyomó többségük kedvezően
ítéli meg a rendőrség szerepét.
A felmérés során a megkérdezettek legnagyobb része, 63 százaléka
a kormányt tette felelőssé a konfliktus kirobbanásáért. 19
százalékuk egyaránt hibáztatta a kormányt és a taxisokat, és csak 10
százalékuk marasztalta el pusztán a fuvarozókat. "
BBC, Késő esti Panoráma:
Orbán-interjú
" A helyzet a következő: a Fidesz az MDF-kormányba nem megy be.
Még ha be akarnánk menni, akkor sem volna erre
lehetőség, mert nem várható a kormány átalakítása, tehát koalíciós
szélesítésre nem fog sor kerülni. Ez a dolog egyik oldala. A dolog
másik oldala, hogy mindig van valami aktuális ügy, ami miatt
előkerül ez a kérdés. Az aktuális ügy most éppen a budapesti
főpolgármester és alpolgármesterség kérdése."
|
|
|
|
|
|
|
Helyreállt a rend - hétfő reggeli körkép
|
1990. október 29., hétfő - A vasárnap esti ÉT
megállapodásnak megfelelően hétfő reggelre országszerte helyreállt a
rend, minden útelzárást megszüntettek a tiltakozók, gépjárműveikkel
elvonultak a helyszínekről. A végrehajtást a taxisok szervezetten
ellenőrizték. A blokádok helyszínét, a megszállt csomópontokat
mindenütt megtisztították, azokon nyoma sincs a három napos
blokádnak. A tömegközlekedés valamennyi városunkban a szokott
menetrend szerint indult meg, a munkások a munkahelyekre, a tanulók
az iskolába időben eljutottak.
Pécsett, ahol elsőként alakult meg az operatív válságbizottság, már vasárnap este fél 11-re felszámolták az útelzárásokat, egyetlen autó sem maradt a helyszínen. Itt volt egyébként a legkonszolidáltabb a blokád, ami jórészt annak köszönhető, hogy a koordinátorok a polgári védelem munkatársai voltak. Miskolcon este 11-ig elhagyták a blokád helyszínét a gépkocsivezetők. A szolnoki Tisza-híd a szokásos képét mutatja, ismét dübörög rajta a szokásos nagy tranzitforgalom. Kaposvárott vasárnap este hatkor három helyen még újra képezték a zárlatot, de az ottani demonstrátorok főként magángépkocsi-vezetők voltak, akiket késő este, a megállapodás után a taxisok térítettek jobb belátásra.
Az Üzemekben, gyárakban teljes létszámmal indult meg a munka. Komárom-Esztergom megyében a szénbányászat és a villamosenergetikai ipar dolgozói felkészültek arra, hogy ha a közlekedési blokád még hétfőn is áll, akkor a Vértes hegység földutjain közelítik meg a mukahelyeket; erre már nem került sor. A szénbányászat kiesése azonban számottevő: Oroszlányban mintegy 7800 tonna szén, Tatabányán 4200 tonna brikett és 2000 tonna szén esett ki. A bányászok pótműszakokkal kívánják a kiesést pótolni.
Az üzeletek ellátása zavartalan, sőt helyenként feleslegek is képződtek, így Szegeden a kenyérgyárban 40-50 mázsa kenyér maradt a szombati sütésből. Veszprémben a tejet csökkentett áron árulták. (MTI)
1990. október 29., hétfő 08:59
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|