|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Egy héttel a blokád után - Közvélemény-kutatás
"... a bizalmi válság nem terjedt ki az egész hatalmi apparátusra:
miközben az emberek nagy része úgy látja, hogy a válságban érintett
miniszterek nem állták meg a helyüket, túlnyomó többségük kedvezően
ítéli meg a rendőrség szerepét.
A felmérés során a megkérdezettek legnagyobb része, 63 százaléka
a kormányt tette felelőssé a konfliktus kirobbanásáért. 19
százalékuk egyaránt hibáztatta a kormányt és a taxisokat, és csak 10
százalékuk marasztalta el pusztán a fuvarozókat. "
BBC, Késő esti Panoráma:
Orbán-interjú
" A helyzet a következő: a Fidesz az MDF-kormányba nem megy be.
Még ha be akarnánk menni, akkor sem volna erre
lehetőség, mert nem várható a kormány átalakítása, tehát koalíciós
szélesítésre nem fog sor kerülni. Ez a dolog egyik oldala. A dolog
másik oldala, hogy mindig van valami aktuális ügy, ami miatt
előkerül ez a kérdés. Az aktuális ügy most éppen a budapesti
főpolgármester és alpolgármesterség kérdése."
|
|
|
|
|
|
|
Tiszta hanggal, tiszta lélekkel - Joan Baez (1. rész)
|
1989. június 1. (MTI-PANORÁMA)
A 60-as évek nagy generációja őríz egy szép képet magában: az 1969-es woodstock-i fesztiválon egy nyurga, hollóhajú, kreol bőrű, mezitlábas, terhes nő énekel csodálatosan telt, mégis csengő hangon egy szál gitárral félmillió fiatal előtt: Joan Baez volt, az amerikai modern népénekesek nagyasszonya. A ma is tiszta hangú, tiszta lelkű Joant június 5-én Budapest is hallhatja a nemzetközi folk-rock találkozón. Joan Baez 18 éves korában, 1959-ben tünt fel a newporti folk-fesztiválon. Olyan sikert aratott, hogy az addig csak kis bostoni klubokban játszó lányt azonnal New York-ba hívták és lemezszerződést kináltak neki. Kezdetben elsősorban népdalokat énekelt, a 60-as évek elejétől azonban hamarosan csatlakozott a tiltakozó dalosok mozgalmához: ott volt, ahol a diákoknak kellett a védelmére kelni, ott volt, ahol az amerikai feketék jogaiért harcoltak - jó barátja volt Martin Luther Kingnek - , és természetesen ott volt a vietnami háború elleni tüntetések élvonalában. Pályája együtt indult Bob Dylanéval, de addig, amig Dylan-nek a protest song-éneklés csupán ,,múló divat,, volt, addig Joan számára életformává vált. Életét is egy békeharcoshoz, David Harrishez kötötte, mindkettőjüket többször le is tartóztatták. Joan legnagyobb sikereit éppen a nagy kontesztáció éveiben aratta: egy nemzedék énekelte vele a ,,Joe Hill,,-t, a ,,Don,t Think Twice It,s Alright,,-ot, a ,,We Shall Overcome,,-ot, megénekelte a szerencsétlen sorsú saigoni mennyasszonyt, a fiút, aki szerette a Beatlest és a Rolling Stones-t, de gitár helyett fegyvert kellett fognia és meghalnia. Marlene Dietrich mellett ő adta elő leginkább szívbemarkolóan a ,Hová tünt a sok virág,,-ot. Ő énekelte a legdrámaibb dalt a 69-es berkeley egyetemi mozgalom brutális szétveréséről: a dalban szereplő ,,bulldózer sofőr,, nem más, mint Ronald Reagan, Kalifornia akkori kormányzója. Ennio Morricone neki írta a ,,Sacco és Vanzetti,, című film főcímdalát, Sacco siralomházbeli levelét apjához. A lázadó idők lecsendesedésével Joan újra a népdalok, a népballadákhoz fordult, és olyan csodálatos dalokat tett halhatatlanná, mint a ,,Donna Donna,, a ,,House Of Rising Sun,, vagy a ,,Babe I,m Gonna Leave You,,. Közben szakadatlanul járta a világot, az angol mellett spanyolul, olaszul, franciául, németül és japánul is énekelt. (folyt.)
1989. június 1., csütörtök 08:45
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|