Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 09.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Egy héttel a blokád után - Közvélemény-kutatás

"... a bizalmi válság nem terjedt ki az egész hatalmi apparátusra: miközben az emberek nagy része úgy látja, hogy a válságban érintett miniszterek nem állták meg a helyüket, túlnyomó többségük kedvezően ítéli meg a rendőrség szerepét. A felmérés során a megkérdezettek legnagyobb része, 63 százaléka a kormányt tette felelőssé a konfliktus kirobbanásáért. 19 százalékuk egyaránt hibáztatta a kormányt és a taxisokat, és csak 10 százalékuk marasztalta el pusztán a fuvarozókat. "
BBC, Késő esti Panoráma:

Orbán-interjú

" A helyzet a következő: a Fidesz az MDF-kormányba nem megy be. Még ha be akarnánk menni, akkor sem volna erre lehetőség, mert nem várható a kormány átalakítása, tehát koalíciós szélesítésre nem fog sor kerülni. Ez a dolog egyik oldala. A dolog másik oldala, hogy mindig van valami aktuális ügy, ami miatt előkerül ez a kérdés. Az aktuális ügy most éppen a budapesti főpolgármester és alpolgármesterség kérdése."

Országgyűlés - harmadik nap (29. rész)

A repülési zónákat is módosították, a fel- és leszállásokkor a
tízezernél nagyobb lakosú településeket elkerülik a gépek. Hasonló
gondok voltak a közelmúltban Tökölön is, ám a szovjet
csapatcsökkentések részeként az ott állomásozó ezredet kivonták
hazánkból, a repülőteret polgári célokra használják. A debreceni
lakosság jogos felvetését figyelembe véve, a szovjet gépek repülési
idejét tovább korlátozzák, megszüntetve a város irányába történő
fel- és leszállást. Végleges megoldásra azonban csak a bécsi
tárgyalások eredményeként létrejövő további csapatcsökkentések révén
lehet számítani. Amennyiben ezekre sor kerül, a magyar katonai
vezetés elsőként javasolja szovjet partnereinek, hogy Debrecen
körzetéből vonják ki alakulatukat. Ezt követően lehet szó a
repülőtér polgári, idegenforgalmi célú hasznosításáról.

    Szilágyi Gábor a választ nem fogadta el, mert nem lát
biztosítékokat a zajártalom felszámolására, s a repülőtérrel ma már
nem tudnak együtt élni a debreceniek. Határozottan kijelentette,
hogy a kérésnek nincs szovjetellenes éle , a lakosságot ugyanis
bármilyen katonai gép zaja zavarná. Szerinte az eddigi korlátozó
intézkedések nem vezettek eredményre, sokszor be se tartották
azokat. Ezt követően az Országgyűlés sem fogadta el a honvédelmi
miniszter válaszát, így a kérdés a honvédelmi bizottság elé kerül.
(folyt. köv.)


1989. június 29., csütörtök 19:49


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD