Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › november 07.
1989  1990
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1990. október
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. november
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Haraszti Miklós bejelentése

" Az Ön által vezetett bizottság mindvégig mintapéldája volt annak, hogyan torzul el a vizsgálóbizottság működése, ha nem pártegyenlő módon állítják össze, vagy ügyrendi módon nem gondoskodnak a kiegyenlített működésről."
SZER, Forgószínapad:

Magyarországon lapul az NDK-s szuperkém?

"A most 67 esztendős Wolfot a német egyesülés után kezdte igazán tisztelni a nemzetközi közvélemény: a bonni kományhivatalokban a hírszerző és kémelhárító központokban stratégiai jelentőségű, ipari objektumokban abszolút megbízhatónak tartott emberekről derült ki, hogy Wolfnak és általa Honeckernek játszották át értesüléseiket. "

Nagy sebességű vonat Olaszországban is

Magyar Péter, az MTI tudósítója jelenti:
Róma, 1990. november 7. szerda (MTI-tud) - Megtette első próbaútját az ,,ETR 500,, névre keresztelt olasz nagysebességű vonat. A Firenze és Róma között megépített különleges pályán az első, utasokkal megtett útján óránként 255 kilométeres csúcssebességet ért el és a 270 kilométeres utat 1 óra 25 perc alatt tette meg. Ez gyorsabb, mintha az utasok repülőgéppel utaztak volna (beleszámítva a le és felszállást).


Az olasz államvasut illetékesei közölték: az új vonat 1991-től
állhat forgalomba Firenze és Róma között, később pedig Milánó és Róma
között is. A legkorszerűbb konstrukciójú szerelvényt a Breda vasúti
járműgyártó vállalat tervezte és készítette az állami vasuttársaság
megrendelésére. A fejlesztési program 1985-ben indult.

    A vonat képes 300 kilométeres sebesség elérésére, sőt
meghaladására is, és három óra alatt teszi majd meg a közel 600
kilométeres Milánó-Róma távolságot. Az olasz nagysebességű vonat
később a nemzetközi forgalomban is szerepet kaphat.

    Az olasz nagysebességű vonat - közel azonos fejlesztési és
előállítási költséggel - több utast szállíthat és nagyobb sebességet
képes elérni, mint a francia TGV vagy a német ICE. +++



1990. november 7., szerda 19:06


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD