|
|
|
|
Nagy sebességű vonat Olaszországban is
|
Magyar Péter, az MTI tudósítója jelenti:
Róma, 1990. november 7. szerda (MTI-tud) - Megtette első
próbaútját az ,,ETR 500,, névre keresztelt olasz nagysebességű vonat.
A Firenze és Róma között megépített különleges pályán az első,
utasokkal megtett útján óránként 255 kilométeres csúcssebességet ért
el és a 270 kilométeres utat 1 óra 25 perc alatt tette meg. Ez
gyorsabb, mintha az utasok repülőgéppel utaztak volna (beleszámítva a
le és felszállást).
Az olasz államvasut illetékesei közölték: az új vonat 1991-től állhat forgalomba Firenze és Róma között, később pedig Milánó és Róma között is. A legkorszerűbb konstrukciójú szerelvényt a Breda vasúti járműgyártó vállalat tervezte és készítette az állami vasuttársaság megrendelésére. A fejlesztési program 1985-ben indult.
A vonat képes 300 kilométeres sebesség elérésére, sőt meghaladására is, és három óra alatt teszi majd meg a közel 600 kilométeres Milánó-Róma távolságot. Az olasz nagysebességű vonat később a nemzetközi forgalomban is szerepet kaphat.
Az olasz nagysebességű vonat - közel azonos fejlesztési és előállítási költséggel - több utast szállíthat és nagyobb sebességet képes elérni, mint a francia TGV vagy a német ICE. +++
1990. november 7., szerda 19:06
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|