|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP támogatja a nemzetiségi jelölteket
"Az MSZP Elnöksége - Sánta
Elemérnek, a Cigány Munkások Szövetsége országos elnökének azon
felhívását támogatva, amelyben a demokratikus pártok segítségét kéri
a cigány származásúak önkormányzati választásokon történő
jelöléséhez - hangsúlyozza, hogy már korábban minden
pártszervezetünk figyelmébe ajánlottuk ezt a feladatot.
Ugyanakkor - e téma kapcsán - fontosnak tartjuk kinyilvánítani,
hogy a Szocialista Párt helyi szervezetei minden más - német,
szlovák, horvát, román, stb. - nemzetiségi jelölt indulását és
bejutását támogatja az önkormányzati testületekbe.
"
Izraeli Rádió:
Egy budapesti merénylet
"Füstbombát dobtak ma egy Dob utcai cukrászdába. Nem az a
furcsa benne, hogy a Dob utcai cukrászdába, egy zsidó cukrászdába
füstbombát dobtak... az döbbentett meg, hogy milyen
hivatalos elbírálást nyert ez az ügy Budapesten. Maga a
belügyminiszter fordult a zsidó vezetőkhöz és azt kérte, hogy ne
szellőztessék az ügyet. Majd utána különféle igéreteket kapott a
zsidó közösség, hogy egy rendőri alakulatot állítanak szolgálatba a
Síp utca 12 és annak a körényékén.
"
|
|
|
|
|
|
|
Újabb használt autókereskedés - egyelőre csak devizáért (1. rész)
|
1989. augusztus 14., hétfő - Újabb nyugati márkáju használt autókat kínáló kereskedés nyílik kedden Budapesten a III. kerület Zay út 24. szám alatt. A telepen a különböző használt típusokat egyelőre csak konvertibilis valutával rendelkezők vásárolhatják. Az üzletről hétfőn tartottak sajtótájékoztatót, a közelmúltban teljesen felújított hűvösvölgyi Balázs-vendéglőben.
Csákvári D. János, az NSZK-beli RF Euro-Car és a Mentor kisszövetkezet képviseletében elmondta: az elavult hazai autópark felfrissítésében bízva kezdtek közös vállalkozásba. A magyar piacot perspektívikusan is fizetőképesnek ítélik. A telep nyitókészlete 40 autó, zömében Fordok, Opelok és Nissanok, átlagáruk 7000 DM. A jelenleg kínált legidősebb gépkocsi 8 éves, a legolcsóbb egy 83-as Mazda, amely 4900 márkába kerül, a legdrágább egy Suzuki dzsipp, 13 ezer márkáért. Az autók többbsége négy évnél fiatalabb. Az együttműködő parnerek tervbe vették, hogy a későbbiekben esetleg forintért is árusítanak, addig is tárgyalásokat folytatnak magyarországi Euro-Car üzletek és áruházak nyitásáról, ahol még Lada alkatrészeket és Dacia kellékeket is kínálnának. Ilyen üzleteket terveznek Budapesten, Miskolcon, Szegeden, Nagykanizsán, Győrött és a Balaton partján. Elképzeléseik között szerepel még gépkocsi-lizing bevezetése, autórendelések felvétele a Benelux-piacra, benzinkút-bérlés és a TSZKER-rel közösen, használt gumiköpenyek újrafutózása. x x x Ki tudja hány ilyen kereskedés nyílt meg az utóbbi hónapokban hazánkban; valamennyi abban bízik, hogy a szinte katasztrofálisnak mondható hazai gépkocsiellátásban keletkezett réseket ily módon betömjék. Arra persze kevesebben gondoltak, hogy azok, akik sok tízezer márkát kívánnak költeni új gépkocsira, már többnyire beszerezték azokat (az első félévben több mint 20 ezer kocsit hoztak be turistáink nyugatról), sokan pedig legfeljebb néhány ezer márkát szánnak ilyen célra, s inkább elutaznak olyan területekre, ahol kevesebb magyar jár - például Belgiumba vagy az NSZK északi városaiba -, hogy ott olcsóbban kocsihoz jussanak. Ilyen körülmények között aligha valószínű, hogy a használt nyugati autók értékesítésére vállalkozók néhány száz járműnél többet el tudnak majd adni a magyar piacon. (folyt.köv.)
1989. augusztus 14., hétfő 15:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|