|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Távirati Iroda nyilatkozata
"A Magyar Távirati Iroda - eleget
téve a nemzeti hírügynökségként reá háruló követelményeknek -
kötelezi magát arra, hogy munkájában maradéktalanul érvényesíti a
választási etikai kódex előírásait. Teszi ezt abban a
meggyőződésben, hogy a tömegtájékoztatási eszközök rendkívül nagy
felelősséget viselnek a választások tisztaságáért, s ezen keresztül
a békés átmenet előmozdításáért. E felelősséget vállalva, a Magyar
Távirati Iroda - pártokkal egyeztetett választási munkaprogramja
alapján - a törvény előírásait, az etikai kódex szabályait, a
pártatlan tájékoztatás elveit, a hírügynökségi munka szakmai
követelményeit érvényesítve, objektív, valósághű tájékoztatást kíván
adni a választásokról."
SZER, Késő esti mai nap:
Tíz párt gazdasági stratégiája
"Az egész naposnak tervezett programot "Iparunk jövője, a jövő
ipara" címmel hírdette meg a házigazda, az Akadémia Ipar- és
Vállalatgazdasági Kutatóintézete.
Az már a délelőtt elhangzottakból is kiderült, hogy a pártok
látják a magyar ipar irdatlan nehézségeit, és csoda-gyógymódokat nem
kínálnak. Programjavaslataik sokban megegyeznek egymással, és inkább
csak csak a hangsúlyokban térnek el."
|
|
|
|
|
|
|
Kényszerszabadság a Csepel Autógyárban
|
1990. február 15., csütörtök - Kényszerszabadságra küldtek a
Csepel Autógyárban - előreláthatólag március elsejéig - több mint
hatszáz dolgozót, mert leállították a járműgyártó részleget. Csak az
alkatrészgyártó üzemek és gyárrészlegek működnek, azok is
részlegesen.
A Csepel Autógyár vezetőinek azért kellett ezt a fájdalmas döntést meghozniuk, mert legnagyobb forgalmazójuk, amely termelésük 85 százalékát veszi át, az Ikarus Karosszéria és Járműgyár több mint egy milliárd forinttal tartozik az Autógyárnak. Az Ikarusz tartós fizetésképtelensége és a megegyezés hiánya miatt kényszerült - a konvertibilis exportot kivéve - leállítani az autóbusz fenékvázak szállítását a Csepel Autógyár. Az Ikarus fizetésképtelensége a dominóelv alapján hat a járműipari vertikum vállalataira és azok beszállítóira. Így került a Csepel Autógyár is abba a helyzetbe, hogy nem tudja tovább hitelre finanszirozni a termelést. Márpedig a rubelexport január 18-i stopja miatt kérdéses, hogy az Ikarus mikor tudja számláját rendezni, ugyanis mind ez idáig nem kapta meg az egyedi felmentést a szállítások folytatására. Az Ikarusszal folytatott vállalatszerű együttműködés további feltételeként a Csepel Autógyár azt kéri, hogy a Magyar Hitelbank vállaljon garanciát az Ikarus rendeléseinek kifizetésére. (MTI)
1990. február 15., csütörtök 11:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|