|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Távirati Iroda nyilatkozata
"A Magyar Távirati Iroda - eleget
téve a nemzeti hírügynökségként reá háruló követelményeknek -
kötelezi magát arra, hogy munkájában maradéktalanul érvényesíti a
választási etikai kódex előírásait. Teszi ezt abban a
meggyőződésben, hogy a tömegtájékoztatási eszközök rendkívül nagy
felelősséget viselnek a választások tisztaságáért, s ezen keresztül
a békés átmenet előmozdításáért. E felelősséget vállalva, a Magyar
Távirati Iroda - pártokkal egyeztetett választási munkaprogramja
alapján - a törvény előírásait, az etikai kódex szabályait, a
pártatlan tájékoztatás elveit, a hírügynökségi munka szakmai
követelményeit érvényesítve, objektív, valósághű tájékoztatást kíván
adni a választásokról."
SZER, Késő esti mai nap:
Tíz párt gazdasági stratégiája
"Az egész naposnak tervezett programot "Iparunk jövője, a jövő
ipara" címmel hírdette meg a házigazda, az Akadémia Ipar- és
Vállalatgazdasági Kutatóintézete.
Az már a délelőtt elhangzottakból is kiderült, hogy a pártok
látják a magyar ipar irdatlan nehézségeit, és csoda-gyógymódokat nem
kínálnak. Programjavaslataik sokban megegyeznek egymással, és inkább
csak csak a hangsúlyokban térnek el."
|
|
|
|
|
|
|
Ismét feszültség az autóbuszgyártásban - Kiújult vita a
beszállítókkal
|
1990. január 23., kedd - A győri Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár néhány napja nem szállít autóbuszmotorokat és futóműveket a
Csepel Autógyárnak, mert ez 763 millió forinttal tartozik neki. A
Rába - mint a vállalat vezetői közölték - nincs abban a helyzetben,
hogy megrendelőinek hitelezzen. A győri gyár él a számára is
biztosított lehetőséggel: felszólította a csepelieket, hogy
tartozása után 30 százalékos kamatot fizessen. Amíg a pénzügyek nem
tisztázódnak, az autóbuszalvázakhoz szükséges Rába-termékek
szállítását - ezek tavaly körülbelül 2 milliárd forint értéket
képviseltek - felfüggesztették.
Az üggyel kapcsolatban Kosaras Csaba, a Csepel Autógyár vezérigazgató-helyettese az MTI munkatársának kérdésére nem kívánt tájékoztatást adni.
Az autóbuszokat előállító Ikarusban közölték: tudomásuk szerint a Csepel Autónak 14 kooperációs partnere tagadta meg a szállítást. Az Ikarus jelenleg egyezkedni próbál a csepeliekkel. Egyelőre a tartalékokat élik fel, a termelés még zavartalan, de bármelyik pillanatban leállhatnak az autóbuszgyár üzemei.
Mint ismeretes, az elmúlt években, legutóbb éppen egy éve árviták miatt, több napig kényszerszabadságolták az Ikarus dolgozóit. Akkor a kormányzat közbeavatkozott, s úgynevezett intervenciós hitelekkel ,,megtámogatta,, az autóbuszgyártást. Az Ikarus vezetői most ismét az ipari és a kereskedelmi miniszterhez fordultak segítségért. Az ügy egyelőre megoldatlan. (MTI)
1990. január 23., kedd 16:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|