|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Távirati Iroda nyilatkozata
"A Magyar Távirati Iroda - eleget
téve a nemzeti hírügynökségként reá háruló követelményeknek -
kötelezi magát arra, hogy munkájában maradéktalanul érvényesíti a
választási etikai kódex előírásait. Teszi ezt abban a
meggyőződésben, hogy a tömegtájékoztatási eszközök rendkívül nagy
felelősséget viselnek a választások tisztaságáért, s ezen keresztül
a békés átmenet előmozdításáért. E felelősséget vállalva, a Magyar
Távirati Iroda - pártokkal egyeztetett választási munkaprogramja
alapján - a törvény előírásait, az etikai kódex szabályait, a
pártatlan tájékoztatás elveit, a hírügynökségi munka szakmai
követelményeit érvényesítve, objektív, valósághű tájékoztatást kíván
adni a választásokról."
SZER, Késő esti mai nap:
Tíz párt gazdasági stratégiája
"Az egész naposnak tervezett programot "Iparunk jövője, a jövő
ipara" címmel hírdette meg a házigazda, az Akadémia Ipar- és
Vállalatgazdasági Kutatóintézete.
Az már a délelőtt elhangzottakból is kiderült, hogy a pártok
látják a magyar ipar irdatlan nehézségeit, és csoda-gyógymódokat nem
kínálnak. Programjavaslataik sokban megegyeznek egymással, és inkább
csak csak a hangsúlyokban térnek el."
|
|
|
|
|
|
|
Rába-GM - brit visszhang
|
Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1990. január 15. hétfő (MTI-tud) - A kelet-európai
nyugati vállalkozások sorában az eddigi ,,legnagyratörőbbnek,,
minősítette hétfőn a General Motors és Rába megállapodását a londoni
Financial Times. Első oldalon közölt terjedelmes tudósításában a
brit üzleti körök szócsöve kiemeli: a világ legnagyobb
gépkocsigyártó vállalatának magyarországi beruházása jelzi, hogy - a
legutóbbi hónapok nagy horderejű reformjaira reagálva - a nyugati
autógyárak sietnek megalapozni jelenlétüket Kelet-Európában.
Robert Eaton, a General Motors európai tagozatának elnöke a Financial Timesnak kijelentette, hogy a GM-Rába megállapodás biztosítja a világcég nyugat-európai összeszerelő üzemei részére a motorgyártó kapacitás szükséges bővítését, egyszersmind közvetlenül hozzáférhetővé teszi a GM számára a bűvülő gépkocsipiacot Magyarországon és más kelet-európai országokban.
Aggodalommal ír az ügyletről a Daily Mail gépkocsiipari szaktudósítója. ,,Magyar fenyegetés a gépkocsiüzem-tervekre,, című jelentésében arról számol be, hogy a Magyarországon felépülő motorgyár szükségtelenné teheti a GM angliai leányvállalata, a Vauxhall számára 200 millió dolláros beruházással tervezett motorgyár megépítését.
A Daily Mail értesülése szerint a magyarországi gyár alkalmas lehet a Vauxhall két drágább árfekvésű modellje, az Astra és Cavalier V6-os motorjának gyártására is. A Daily Mail megjegyzi, hogy a Vauxhall még vitában van két illetékes szakszervezettel a leendő angliai üzem munka- és bérügyi feltételeiről.
A konzervatív lap feltehetőleg a brit szakszervezetek figyelmébe óhajtja ajánlani a ,,magyar fenyegetést,,. A lap tudósítója hangsúlyozza ugyanis, hogy a General Motors előnyösebbnek találhatja a magyarországi motorgyártás bővítését, mivel ott egy-egy üzemen belül egyetlen szakszervezet képviseli a dolgozókat, és így ,,zavarmentes,, munkafolyamatot garantáló kollektív szerződést lehet velük kötni.
Nagy-Britanniában egy-egy komplex munkafolyamatot végző nagyvállalatnál több, esetenként tucatnyi szakszervezet képviseli a szakágazatok szerint szigorúan elkülönülten szerveződött dolgozókat. Gyakoriak köztük a hatásköri ,,határvillongások,, és nem ritkák az egy-egy üzemet érintő, de az egész gyárat megbénító részleges szakágazati munkabeszüntetések sem. +++
1990. január 15., hétfő 19:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|