Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 14.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC:

Fidesz-kongresszus - 1. folyt.

"Orbán Viktort kértem a telefonhoz, és megkérdeztem tőle: módosult-e a Fidesz álláspontja a kommunistákkal kapcsolatban a Magyar Szocialista Párt létrejötte nyomán? - A kommunistákkal kapcsolatban az állásopontunk nem módosult. A kommunistákról ugyan az a véleményünk, mint eddig volt. A helyzet csak annyiban változott, hogy van egy új párt, amely azt mondja magáról, hogy nem kommunista párt, hanem szocialista... A kérdés azonban az, hogy a Fidesz változtat-e a választási stratégiáján, az okból, hogy megjelent a politikai palettán egy új szocialista párt. A Fidesz eddig nem változtatott ennek hatására politikai stratégiáján. Azért nem változtatott, mert a pénteki, illetve a mostani szombati ülésen a Fidesz saját választási programjának a kidolgozásával volt elfoglalva. A szakértők által elkészített tervezeteket vitatták meg szekciókban."

Átadták az M1-es Komárom-Győr közötti szakaszát

1990. szeptember 18., kedd - Másfél hónappal az eredetileg kitűzött határidő előtt, kedden átadták a forgalomnak az M1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti 21 kilométeres szakaszát. A forgalombahelyezést követően Győrtől-Komáromig autópályán, Komáromtól-Tatabányáig továbbra is félautópályán közlekedhetnek az autósok. Az utóbbi szakasz építését az eredeti időpontnak megfelelően, október 31-én fejezi be a Betonútépítő Vállalat.


Az M1-es építésére még a 70-es évek elején született döntés, az
akkori forgalomnagyságnak megfelelően azonban először csak
félautópályáról volt szó. A forgalom azonban időközben jelentősen megnőtt,
s ugyanakkor ez lett az ország legfontosabb tranzitúja is.
A gazdasági visszaesés azonban még sokáig nem tette lehetővé az építkezés
befejezését. Végül a balesetveszélyesség nagy mérvű megnövekedése, a
bekövetkezett balesetek súlyossága és gyakorisága vezetett oda, hogy
a közlekedési tárca tavaly nemzetközi versenytárgyalást írt ki a
jobboldali útpálya megépítésének finanszírozására és kivitelezésére.
A pályázatot a Betonútépítő Vállalat a Magyar Hitel Bank Rt.-vel
közösen, s azzal a feltétellel nyerte el, hogy az összesen 45
kilóméteres szakaszt 13 hónap alatt elkészíti.

    Az átadást bejelentő sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy
már a jövő hónapban meghirdetik a Győrt elkerülő szakasz
kivitelezésére írt pályázatát is, s annak elbírálását követően
megkezdik a terület kisajátítását. A megvalósítás csak az anyagi
lehetőségektől függ, az azonban bizonyosnak látszik, hogy 1995-ig
már az országhatárig autópályán közlekedhetünk.

    A közlekedési tárca képviselői arról is beszámoltak, hogy
elkészült egy tízéves autópályahálózat-építési programtervezet,
amely öt autópálya létrehozását irányozza elő. A program szerint az
M1-es, az M5-ös és az M7-es autópályák teljesen, vagyis az
országhatárig megépülnének, az M3-as elérné a Tiszát, az M0-ás pedig
összekötné az M1-es M7-es, M5-ös és M3-as autópályákat. A nagy
kérdés csupán a következő: miből teremthető elő az építéshez -
1990-es árakon számolt - 150 milliárd forint? Mint a tájékoztatón
elhangzott az egyik lehetséges válasz a rövidesen a Parlament elé
kerülő koncessziós törvény lehet.(MTI)



1990. szeptember 18., kedd 17:47


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

" - Vass László vagyok Győrből, a 21-768-as telefonról. 18 fok van Győrben. Köszönöm. - Budapest, 2o, Győr 18, Pécs 17, Miskolc 17, Kecskemét 18. - Halló, Jó napot kivánok. A telefonom: 1-683-153. legyenek szivesek, ha valamit nyertem, akkor legyenek szivesek visszahivni. - Budapesten most 18.5 fok van, és a budaőrsi állomáson pedig 18.8 fok van. Viszont hallásra. 683-53 a telefonom. - Jó napot kivánok. Kaposvárról Vecseo Mihályné vagyok. A nagykanizsai időjárásjelentéssel kapcsolatban: 16.7 a hőmérséklet. Köszönöm, viszont hallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD