|
|
|
|
|
|
|
|
BBC:
Fidesz-kongresszus - 1. folyt.
"Orbán Viktort kértem a telefonhoz, és megkérdeztem tőle:
módosult-e a Fidesz álláspontja a kommunistákkal kapcsolatban a
Magyar Szocialista Párt létrejötte nyomán?
- A kommunistákkal kapcsolatban az állásopontunk nem módosult. A
kommunistákról ugyan az a véleményünk, mint eddig volt. A helyzet
csak annyiban változott, hogy van egy új párt, amely azt mondja
magáról, hogy nem kommunista párt, hanem szocialista... A kérdés azonban az, hogy a Fidesz változtat-e a választási
stratégiáján, az okból, hogy megjelent a politikai palettán egy új
szocialista párt. A Fidesz eddig nem változtatott ennek hatására
politikai stratégiáján. Azért nem változtatott, mert a pénteki,
illetve a mostani szombati ülésen a Fidesz saját választási
programjának a kidolgozásával volt elfoglalva. A szakértők által
elkészített tervezeteket vitatták meg szekciókban."
|
|
|
|
|
|
|
Önfelszámolás az Ikarusban és a Csepel Autónál
|
1990. június 15., péntek - Amennyiben az Ikarus és a Csepel
Autó autóbuszgyártási részlege napokon belül öncsődeljárást indít, a
fizetésképtelenség bejelentése után a pénzügyminiszter azonnal
megkezdi a két vállalatnál a szanálási eljárást - közölte az MTI
munkatársával Kardos Antalné, az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium
szóvivője. Mindehhez még hozzátette: Bod Péter Ákos miniszter ilyen
irányú előterjesztését a gazdasági kabinet jóváhagyta és támogatta.
A hazai autóbuszgyártásnak van jövője. Nem cél tehát a termelés
felszámolása. Ugyanakkor átalakulásra, mielőbbi privatizálásra van
szükség mindkét üzemnél, ennek érdekében versenytárgyalást írnak ki,
s a jelentkezők közül a legelőnyösebb feltételeket nyújtót
választják ki. A versenyben természetesen részt vehet a prágai
központú Közép-európai Befektetési Társaság, amelynek - mint
ismeretes - az egyik vezetője Mark Palmer, az Egyesült Államok volt
budapesti nagykövete. A társaság egyébként - mint azt a napi sajtó
is hírül adta - a vagyonügynökséggel és a Magyar Hitelbankkal együtt
részvénytársaság alapítására tett javaslatot, az 5 milliárd forintos
alaptőkét az Ikarus vagyonára alapoznák és a dolgozók között is
részvényeket jegyeztetnének. Devizakötvény kibocsátásával pedig az
Ikarus 2 milliárdos adóssága megszűnne.
Az Ikarusban elmondták: a vállalat, illetve az autóbuszgyártás csődbe juttatása nem lenne ésszerű, hiszen erre az évre 100 millió dolláros nyugati megrendelésük van már, továbbá a szovjet piac a dollárelszámolás bevezetésével ismét fellendülhet.
Ami a székesfehérvári Ikarus üzem egyhetes kényszerleállását illeti: az Ikarus ismert pénzügyi gondjainak enyítésére korábban ígéretet kapott 2,2 milliárd forintos támogatásra, de - pénz hiányában - egyelőre annak legfeljebb negyedével számolhat. Ebből kellene átutalni szállítóinak, amelyek immár létszámgondokkal is küzdenek. A Rába például 500 külföldi vendégmunkást küldött el az elmúlt hónapokban, mert nem tudott számukra megfelelő mennyiségű munkát adni az autóbuszgyártásban. (MTI)
1990. június 15., péntek 16:06
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
" - Vass László vagyok Győrből, a 21-768-as telefonról. 18 fok van Győrben. Köszönöm.
- Budapest, 2o, Győr 18, Pécs 17, Miskolc 17, Kecskemét 18.
- Halló, Jó napot kivánok. A telefonom: 1-683-153. legyenek szivesek, ha valamit nyertem, akkor legyenek szivesek visszahivni.
- Budapesten most 18.5 fok van, és a budaőrsi állomáson pedig 18.8 fok van. Viszont hallásra. 683-53 a telefonom.
- Jó napot kivánok. Kaposvárról Vecseo Mihályné vagyok. A nagykanizsai időjárásjelentéssel kapcsolatban: 16.7 a hőmérséklet. Köszönöm, viszont hallásra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|