|
|
|
|
|
|
|
|
BBC:
Fidesz-kongresszus - 1. folyt.
"Orbán Viktort kértem a telefonhoz, és megkérdeztem tőle:
módosult-e a Fidesz álláspontja a kommunistákkal kapcsolatban a
Magyar Szocialista Párt létrejötte nyomán?
- A kommunistákkal kapcsolatban az állásopontunk nem módosult. A
kommunistákról ugyan az a véleményünk, mint eddig volt. A helyzet
csak annyiban változott, hogy van egy új párt, amely azt mondja
magáról, hogy nem kommunista párt, hanem szocialista... A kérdés azonban az, hogy a Fidesz változtat-e a választási
stratégiáján, az okból, hogy megjelent a politikai palettán egy új
szocialista párt. A Fidesz eddig nem változtatott ennek hatására
politikai stratégiáján. Azért nem változtatott, mert a pénteki,
illetve a mostani szombati ülésen a Fidesz saját választási
programjának a kidolgozásával volt elfoglalva. A szakértők által
elkészített tervezeteket vitatták meg szekciókban."
|
|
|
|
|
|
|
- Lesz-e magyar autógyártás? - 1. folyt.
|
Magyarország az egyetlen közöttük, ahol erre nem került sor. És világos, hogy ebben az esetben nem lehet a felelősséget Moszkvára, vagy más KGST-partnerekre hárítani. Nem a KGST-szakosítás ludas abban, hogy nincs magyar személyautóipar, mert olyan szakosítás van, hogy csak egy, vagy csak néhány tagország gyárthat valamit a többiek nem, de nem létezik olyan szakkosítás, amely minden tagországnak megengedi a gyártást, csak egynek nem. A felelősség tehát hazai eredetű. Amikor 1968-ban - ne feledjük, 21 esztendeje - a világ egyik autóipari éllovasa, a japán Nissan be akart törtni az európai piacra, konkrét ajánlatot tett, hogy Budapest közelében összeszerelő üzemet létesít. Nagyon kedvező volt az ajánlat időzítése. Akkoriban Nyugat-Európában erős konjunktúrát élvezett az autópiac. Magyarországon akkor indult be az új gazdasági mechanizmus. Az illetékesek mégis elvetették a japán ajánlatot. Ugyanarra hivatkoztak, amit azelőtt is, azután is mindig hangoztattak, valahányszor indokokat kellett felhozni a hazai autógyártás megvalósítása ellen. Tehát azt mondták: nem lenne megfelelő felvevőpiac magyar kocsik számára, és így a hazai gyártás nem lenne gazdaságos. Célszerűbb - hangzott a jól ismert érvelés - ha elmélyítjük az ipari kooperációt a Szovjetunióval és más KGST-partnerekkel. Ennek keretében vállaljuk alkatrészek gyártását, és ennek fejében annyi KGST-kocsit importálunk, amennyi kielégíti a hazai keresletet. Persze mindenki tudja, hogy ily módon a kínálat reménytelenül lemarad a kereslet mögött. Évtizedek óta több százezer sorbanálló kénytelen hosszú évekig várakozni a megrendelt kocsira, miután a vételár tetemes részét már ki kellett fizetnie. Ez a tetemes rész valamikor a vételár egyötöde volt, később felemelték a felére. Idén január elsejétől ezt a hányadot a vételár 40 százalékára mérsékelték, de mivel ezzel egyidőben a kocsik vételára 25 százalékkal megdrágult, az előre befizetendő összeg egy fillérrel sem csökkent. (folyt.)
1989. november 1., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
" - Vass László vagyok Győrből, a 21-768-as telefonról. 18 fok van Győrben. Köszönöm.
- Budapest, 2o, Győr 18, Pécs 17, Miskolc 17, Kecskemét 18.
- Halló, Jó napot kivánok. A telefonom: 1-683-153. legyenek szivesek, ha valamit nyertem, akkor legyenek szivesek visszahivni.
- Budapesten most 18.5 fok van, és a budaőrsi állomáson pedig 18.8 fok van. Viszont hallásra. 683-53 a telefonom.
- Jó napot kivánok. Kaposvárról Vecseo Mihályné vagyok. A nagykanizsai időjárásjelentéssel kapcsolatban: 16.7 a hőmérséklet. Köszönöm, viszont hallásra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|