|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Hírlap MSZMP-alapszervezetének közleménye
"Tekintettel a kialakult
helyzetre, valamint a közelgő pártkongresszusra - amelynek végül is
az lesz a feladata, hogy eldöntse, mivé alakul át az MSZMP - a
Magyar Hírlap MSZMP-alapszervezete nem vonul ki a munkahelyről, de
felfüggeszti működését, s egyben az esedékes tagdíjat is
visszatartja."
Amerika Hangja, Világhíradó:
A szovjet fegyveres erők
"... a konfliktus esélye az
Egyesült Államok és a Szovjetunió között valószínűleg a
legalacsonyabb a második világháború óta. Ettől függetlenül a
szovjet katonai kiadásokat 1985 óta évi 3 százalékkal emelték,
miközben az Egyesült Államok védelmi kiadásai több mint 11
százalékkal csökkentek.
Annak ellenére, hogy Gorbacsov szovjet vezető meghirdette a
védelmi jellegű katonapolitikát, a Szovjetunió továbbra is
modernizálja fegyveres erőit, és növeli azok teljesítőképességét.
Még ha a Gorbacsov által kilátásba helyezett összes csökkentést meg
is valósítják, a Szovjetunió továbbra is a világ legnagyobb katonai
hatalma lesz."
|
|
|
|
|
|
|
A terv szerint: 1994-re elkészül az M1-es autópálya - Tájékoztató a MTESZ-ben
|
1989. október 30., hétfő - Javában dolgoznak már az M1-es autópálya Tatabánya és Győr közötti második pályájának építésén, amely várhatóan a jövő évben elkészül. Ezt követően kerülhet az M1-es autópálya győri elkerülő szakaszának kiépítésére; M1-es e szakaszához várhatóan még a jövő évben hozzákezdenek - ezt jelentették be azon a hétfői tájékoztatón, amelyet a MTESZ székházában tartottak az autópálya tervezésével kapcsolatos kérdésekről.
Az UVATERV képviselője elmondta: az M1-es autópálya Győrt elkerülő szakaszának tanulmánytervei már korábban elkészültek, jelenleg az engedélyezési dokumentumokat állítják össze. Az új út Győr városát délről kerüli majd el, és az úgyenevezett közműsáv déli oldalán halad, a 85-ös - Sopronba vezető - útig. E szakasz 23 kilométer hosszú lesz, és várhatóan 1993-ra készül el. A győri úgynevezett elkerülő szakasz építésével párhuzamosan szeretnék elkezdeni a Győr és az országhatár közötti autópálya további 44 kilométeres részének kiépítését is, amely 1994-re készülne el. Ehhez kapcsolódna az M15-ös 15 kilométeres szakasza, amely az M1-es autópályát kötné össze a csehszlovák országhatárral, Rajka irányában. E pálya leágazása az M1-esről Levél községnél lenne. A teljes beruházás költsége a számítások szerint mintegy 16 milliárd forint lesz, amelyre fedezetet az útalapból, valamint a vállalkozásszerű építésből kell előteremteni. Ha Budapesten rendezik meg az 1995-ös világkiállítást, akkor a megfelelő összeg előteremtése, úgy tűnik, nem ütközik komolyabb nehézségbe. Természetesen az M1-es és M15-ös autópálya említett szakaszát a világkiállítás esetleges elmaradása esetén is meg kell építeni, mivel az út már a jelenlegi forgalmat sem tudja kiszolgálni. Emellett - mondta az UVATERV szakértője - a többi magyarországi autópálya építése szintén sürgetővé vált, ugyanis mind az M5-ös, az M3-as, továbbá az M7-es pályák csak részben készültek el, s továbbépítésüket nem lehet elodázni. (MTI)
1989. október 30., hétfő 12:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|