|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Hírlap MSZMP-alapszervezetének közleménye
"Tekintettel a kialakult
helyzetre, valamint a közelgő pártkongresszusra - amelynek végül is
az lesz a feladata, hogy eldöntse, mivé alakul át az MSZMP - a
Magyar Hírlap MSZMP-alapszervezete nem vonul ki a munkahelyről, de
felfüggeszti működését, s egyben az esedékes tagdíjat is
visszatartja."
Amerika Hangja, Világhíradó:
A szovjet fegyveres erők
"... a konfliktus esélye az
Egyesült Államok és a Szovjetunió között valószínűleg a
legalacsonyabb a második világháború óta. Ettől függetlenül a
szovjet katonai kiadásokat 1985 óta évi 3 százalékkal emelték,
miközben az Egyesült Államok védelmi kiadásai több mint 11
százalékkal csökkentek.
Annak ellenére, hogy Gorbacsov szovjet vezető meghirdette a
védelmi jellegű katonapolitikát, a Szovjetunió továbbra is
modernizálja fegyveres erőit, és növeli azok teljesítőképességét.
Még ha a Gorbacsov által kilátásba helyezett összes csökkentést meg
is valósítják, a Szovjetunió továbbra is a világ legnagyobb katonai
hatalma lesz."
|
|
|
|
|
|
|
Motoros műrepülő EB Békéscsabán
|
1989. július 11. kedd (MTI) - Magyarország eddig kétszer adott otthont a motoros műrepülők legnagyobb találkozójának: 1962-ben Budaörsön, 1984-ben Békéscsabán rendezték meg a világbajnokságot. Öt évvel a viharsarki vb után, az idén augusztus 5. és 13. között ismét a békési megyeközpont a házigazda: a légies sportágnak ezúttal az európai legjobbjait fogadják. Az EB előkészületeiről kedden az MHSZ budapesti központjában tartottak sajtótájékoztatót a kontinentális rendezvény szervezői. Szepesi József, a Magyar Repülő Szövetség főtitkára, aki egyben alelnöke a nemzetközi szövetségnek (FAI), előrebocsátotta, hogy ritka népes mezőnyt köszönthetnek majd a világbajnokságon, hiszen 15 országból érkeznek a pilóták (mintegy félszázan) és a repülőgépek (körülbelül harminc). Nem egy sportgépet használnak többen is, például az egyik osztrák versenyző magyar motoros légijárművel gyakorolt és áll rajthoz is az EB-n. A békéscsabai sportrepülőtéren bonyolítják le a viadalt, amelyben három alapszámot kell előbb teljesítenie mindenkinek: a nyílt kötelező, a szabadon választott és a zárt kötelező programot. Az első kettőt lehet gyakorolni, a zárt kötelezőt azonban ott a helyszínen állítja össze a zsűri, s úgy kapja meg feladatát minden pilóta, hogy a verseny előtt már nincs módja kipróbálni, tehát ,,kottából,, kell lerepülnie a ,,leckét,,. A három műrepülő alapfigura teljesítése után alakul ki a sorrend, a döntőbe csak a legjobbak (általában a mezőny egyharmada) kerülnek be. A fináléban szabadon választott produkciót mutat be mindenki, a ,,kűrben,, pilóta azt csinál, amit akar, a bírák a négy percben maximált gyakorlatnál időt mérnek, a további pontszámot aszerint ítélik meg, mennyire tetszett nekik a légi attrakció ritmusa, harmóniája, mennyire találták azt szépnek, látványosnak, tartalmasnak, egységesnek és szabályosnak. A magyarok a legeredményesebben a budaörsi vb-n szerepeltek, akkor világbajnok lett a gárda és Tóth József. Ezt bizony azóta sem sikerült megközelíteni egyetlen világversenyen sem. A mostani Európa-bajnokságon egyéniben nem kizárt a magyar érem, a válogatott legjobbja, a 33 éves Besenyei Péter különösen a 4 perces gyakorlatban képes világszínvonalú teljesítményre. A csapat az első hat között végezhet. A vb-elsőségre a szovjetek és a franciák pályázhatnak igazán megalapozott eséllyel, ők külön osztályt képeznek a motoros műrepülők táborában. A piros-fehér-zöld színeket egy nő - Daka Olga -, és Besenyei mellett további három férfi: Szász Alajos, Szegedi Béla és Veres Zoltán képviseli a békéscsabai Európa-bajnokságon.+++
1989. július 11., kedd 14:36
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|