Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 29.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Hírlap MSZMP-alapszervezetének közleménye

"Tekintettel a kialakult helyzetre, valamint a közelgő pártkongresszusra - amelynek végül is az lesz a feladata, hogy eldöntse, mivé alakul át az MSZMP - a Magyar Hírlap MSZMP-alapszervezete nem vonul ki a munkahelyről, de felfüggeszti működését, s egyben az esedékes tagdíjat is visszatartja."
Amerika Hangja, Világhíradó:

A szovjet fegyveres erők

"... a konfliktus esélye az Egyesült Államok és a Szovjetunió között valószínűleg a legalacsonyabb a második világháború óta. Ettől függetlenül a szovjet katonai kiadásokat 1985 óta évi 3 százalékkal emelték, miközben az Egyesült Államok védelmi kiadásai több mint 11 százalékkal csökkentek. Annak ellenére, hogy Gorbacsov szovjet vezető meghirdette a védelmi jellegű katonapolitikát, a Szovjetunió továbbra is modernizálja fegyveres erőit, és növeli azok teljesítőképességét. Még ha a Gorbacsov által kilátásba helyezett összes csökkentést meg is valósítják, a Szovjetunió továbbra is a világ legnagyobb katonai hatalma lesz."

Közlekedés a világkiállításon - Vita a MTESZ szervezésében

1989. február 21., kedd - Az 1995-re tervezett Budapest-Bécs világkiállítás látogatóinak közlekedésével összefüggő kérdésekről rendezett vitát kedden a MTESZ Közlekedéstudományi Egyesülete. A tanácskozáson részt vettek a Magyar Építőművészek Szövetségének képviselői is.

A szakértők számításai szerint a világkiállításhoz kapcsolódó
infrastrukturális beruházások több mint 60 milliárd forintba
kerülnek. Ezek azonban olyan létesítmények, amelyeknek megépítése a
világkiállítástól függetlenül is indokolt. Mindenképpen meg kell
építeni például a Budapest-Bécs közötti autópályát. A tervek szerint
az építkezés külföldi működőtőke bevonásával meggyorsítható.
Amennyiben az új út fizető autópálya lesz, a költségek 15-20 év
alatt megtérülhetnek. Ugyancsak fontos a két főváros közötti
vonatközlekedés korszerűsítése is. A vitában elhangzott: szükség
lenne egy kis kapacitású repülőtérre Esztergom térségében, amely
magánrepülőgépeket és helikoptereket fogadna. Mások véleménye
szerint ehelyett inkább a Ferihegyi repülőteret kellene bővíteni.

    A közlekedési szakemberek mérlegelték, hogy a világkiállítás
helyszínéül javasolt területeknél milyen közlekedési beruházások
szükségesek. Jelenleg még versenyben van Gazdagrét, Aquincum, Csepel
és Kőbánya. De bármelyik területet jelölik ki, okvetlenül be kell
fejezni a fővárost övező M0-ás autógyűrűt, valamint megépíteni a
Lágymányosi hidat. Amennyiben Gazdagréten lesz a világkiállítás,
akkor célszerű a Kálvin térről a rendezvény helyszínéig új
metróvonalat építeni. Aquincum esetében a Duna budai partján
autópálya építése indokolt. Olyan műszaki megoldást kell keresni,
ami nem gátolja túlzottan a budai közlekedést. A tanácskozáson
elhangzott: a világkiállítás - amennyiben hazánk megkapja a rendezés
jogát - 1995 áprilisától októberig tart. Ez idő alatt a becslések
szerint 14-16 millió látogatóra lehet számítani. (MTI)


1989. február 21., kedd 17:32


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. szeptember 29. Ami a köztársasági elnökválasztást illeti felmerült, hogy a Kisgazdapárt Vörös Vince személyében állítson jelöltet. Ő azonban elhárította ezt a lehetőséget. Ekkor a budapesti szervezet Habsburg Ottót kívánta jelöltnek állítani.(D/18) Akkoriban voltak olyan hírek, hogy jelölését az SZDSZ, sőt a FIDESZ sem utasítja el teljesen. Habsburg Ottó, aki akkortájt már sokat járt Magyarországon és nagy népszerűségnek örvendett, udvariasan elhárította ezt a lehetőséget."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD